بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند

محسنی گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» امروز(۱۲ فروردین) در جلسه‌ای که برای انتخاب اعضای هیئت بازرسی انتخابات این شهرستان تشکیل شد ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات سالم اظهار کرد: متولیان ستاد انتخابات امین مردم در انتخابات هستند و صیانت از آرای مردم مهم‌ترین وظیفه هیئت بازرسی و انتخابات است.

 

فرماندار فومن با تأکید بر این که وزارت کشور مأمور و مسئول اجرای قانون و حسن برگزاری جریان انتخابات در کشور است افزود: این هیئت با هدف بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون در دستگاه مجری و اجرای قانون به منظور صیانت از آرای مردم تشکیل شده است.

 

وی کنترل و بازرسی جریان انتخابات شامل همه مراحل اجرای انتخابات، حصول اطمینان از انجام صحیح و به موقع وظایف قانونی عوامل اجرایی انتخابات، جمع ‌بندی گزارشات مستند و مستدل از تخلفات انتخاباتی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله در سطح شهرستان را به عنوان بخشی از وظایف این هیئت برشمرد.

 

محسنی گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

 

فرماندار فومن با تأکید بر این که بازرسان در اجرای بهتر و سالم‌تر انتخابات نقش کلیدی دارند تصریح کرد: باید امانت داری، قانون‌مداری و بی طرفی را در اجرای انتخابات سرلوحه کار قرار داد.

 

وی خاطرنشان کرد: به موجب این احکام، شاهین علیزاده معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان به عنوان رییس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان، شهرام ضامنی رییس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان، علی هاشمی منش رییس صندوق کارآفرینی امید، مرتضی ادبی مهذب، سعید خاوری نژاد و هادی فتحی نژاد به عنوان اعضای این هیئت انتخاب شدند.

 

کد خبر 1041928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha