بستری بیش از ۸۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان های فارس

لطفی گفت: بیش از ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۳۵ نفر از آنها با وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرزاد لطفی»، امروز (پنج شنبه 12 فروردین) با تاکید بر وضعیت شیراز در زمینه کرونا به خبرنگاران به صورت مجازی گفت: وضعیت شیراز و پنج شهر دیگر فارس نارنجی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متاسفانه وضعیت هیچکدام از شهرهای فارس در حال حاضر از نظر کرونا عادی نیست و لازم است تا با در نظر گرفتن این مهم از مهمانی های خانوادگی و مکان های شلوغ در روز «طبیعت» خودداری کنیم.

وی اضافه کرد: داراب، زرین دشت و ارسنجان اکنون دارای وضعیت قرمز، شیراز، مرودشت، سپیدان، کازرون، ممسنی و جهرم در وضعیت نارنجی و سایر شهرهای فارس نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

لطفی اعلام کرد: بیش از ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۳۵ نفر از آنها با وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU بستری شده اند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد افزایش ۵۰ درصدی پذیرش بیماران در بیمارستان های مرجع کرونا در فارس بوده ایم و موج چهارم بیماری به دلیل شیوع مانند گونه انگلیسی کرونا دشوارتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان «حضرت علی اصغر(ع)» گفت: بدین ترتیب به ظرفیت تخت های کرونا در بخش هایی از بیمارستان «شهید دکتر چمران» افزوده شده و در حال آماده سازی مجدد بیمارستان پشتیبان نیز هستیم.

وی تصریح کرد: به دلیل حفظ سلامت عمومی، حضور در مکان های شلوغ و پارک ها ممنوع است و با استاندار فارس و نیروهای انتظامی در این خصوص هماهنگ شده است.

کد خبر 1041963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha