پرواز گرگان اکتائو  برقرار شد/ رایزنی برای صدور ویزای گردشگران قزاقستان

کریمی گفت: پرواز گرگان به آکتائو برقرار شد و این مهم منجر به توسعه روابط بین دو کشور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم کریمی» صبح امروز (پنجشنبه 12 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع پرواز گرگان به اکتائو یکی از مهمترین محورهای گفتگو دو کشور ایران و قزاقستان بود که همواره جزو مصوبات کمیسیون های مربوطه بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان  ادامه داد: در تلاش یک ساله استاندار گلستان این پرواز در دستور کار اصلی قرار گرفت و با شرکت های مختلف پروازی گفتگوهای زیادی داشتیم.

 

کریمی یادآور شد: در این مدت چندین جلسه با سفرای ایران و قزاقستان برگزار کردند و این پیگیری ها تاثیر به سزایی گذاشت و با شرکت همسفران مشهد توافق صورت گرفت و کیش ایر نیز تامین خط  پروازی داشت.

 

وی افزود: با استقبال خوبی که امروز شاهد آن هستیم ان شا الله زمان پرواز را از یک ماه به دو هفته و هفتگی کاهش خواهیم داد و با همین سیاستی که استان پیش می گیرد امیدواریم بتوانیم به دیگر کشورهای همسایه نیز این پرواز را برقرار کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان  خاطرنشان کرد: با برقراری این خط پروازی  دو هدف را پیگیری می کنیم که یک بخش آن گردشگری و توریستی است  و از سویی دیگر پروازهای این خط با پرواز دوم نیز هماهنگی شده است تا برقرار شود.

 

کریمی یادآور شد: از سویی دیگر با شرکت هواپیمایی این توافق را انجام دادیم که اگر هیئت تجاری  به اکتائو اعزام شد با 24 ساعت توقف به گرگان بازگردد و این مهم یکی از نقاط قوت این خط پروازی خواهد بود.

 

وی افزود: مباحث  توریستی نیز با برقراری این خط پروازی پیگیری شد و  با سفرای دو کشور رایزنی هایی صورت گرفته و  در صدد هستیم بحث ویزای گردشگران را تسهیل کنیم و قطعا این اتفاق منجر به افزایش تقاضای این خط پروازی خواهد شد.

 

کد خبر 1041970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha