ممنوعیت ورود و خروج پلاک های غیر بومی در شهرهای قرمز و نارنجی فارس در آستانه روز طبیعت

همایون پور گفت: در آستانه روز طبیعت، ورود پلاک های غیر بومی به شهرستان های قرمز و نارنجی فارس ممنوع است و همچنین خروج پلاک های بومی نیز از این شهرستان ممنوع خواهد بود.

«علی اصغر همایون پور» با اشاره به محدودیت های در نظر گرفته شده برای روز طبیعت در استان فارس در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: به دلیل کاهش محدودیت ها در شب عید و افزایش سفرهای نوروزی شاهد افزایش شیوع کرونا در استان هستیم.

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال فارس ادامه داد: 229 شهرستان در کشور در حال حاضر دارای وضعیت قرمز و نارنجی هستند و در فارس نیز 9 شهرستان دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونا شده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، ارسنجان، زرین دشت و داراب در وضعیت قرمز هستند و مرودشت، جهرم، سپیدان، شیراز، کازرون و ممسنی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همایون پور با اشاره به محدودیت های در نظر گرفته شده برای تردد در جاده های فارس در آستانه روز طبیعت بیان کرد: از عصر امروز (پنج شنبه 12 فروردین) ورود پلاک های غیر بومی به شهرستان های قرمز و نارنجی ممنوع است و همچنین خروج پلاک های بومی نیز از این شهرستان ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: خودورهای متخلف در شهرستان های نارنجی شامل جریمه 500 هزار تومانی و در شهرستان های قرمز شامل جریمه یک میلیون تومانی خواهند بود.

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال فارس اعلام کرد: ممنوعیت تردد خورو از در منازل درون شهرها شایعه است و خودروهای بومی هر شهر برای تردد در شهر خود از ساعت 10 شب تا 3 صبح شامل ممنوعیت تردد هستند.

همایون پور ادامه داد: برای ساکنان بومی شهرهایی که برای مراجعت به شهر خود در جاده باشند با ارائه مدارک کافی مانند پلاک شهر مقصد خود، امکان بازگشت وجود دارد.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت اجتماعی برای پرهیز از تجمعات، موثرترین راه برای مهار زنجیره انتقال کرونا است و از تمامی اعمال محدودیت ها موثرتر عمل می کند.

کد خبر 1042005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha