مردم از تجمع و دورهمی در دامان طبیعت اجتناب کنند

اختری گفت: از مردم و مسافران نوروزی انتظار داریم برای کمک به قطع چرخه انتقال ویروس کرونا از تجمع و برگزاری دورهمی در دامان طبیعت اجتناب کنند.

«میر حامد اختری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن تبریک سال نو و در پیش بودن روز سیزدهم فروردین" روز طبیعت" اظهار داشت: از مردم و مسافران نوروزی انتظار داریم برای کمک به قطع چرخه انتقال ویروس کرونا از تجمع و برگزاری دورهمی در دامان طبیعت اجتناب کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان صیانت و پاسداشت از داشته‌های خدادادی و طبیعت را وظیفه همه آحاد جامعه خواند و اذعان کرد: امیدواریم در روز 13 فروردین امسال مردم هم با پاسداشت و شکر نعمت‌های طبیعی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع ما را پشتیبانی کرده و در روز طبیعت برای پیشگیری از "شیوع ویروس کرونا" در خانه بمانند.

 

اختری با تاکید بر اینکه از سال گذشته شاهد شیوع ویروس کرونا در کشورمان و سایر کشورهای دنیا هستیم یادآور شد: در سیزدهمین روز از بهار طبیعت، و طبق سنت کهن ایرانیان طبیعت‌گردی و دور هم بودن شکل گرفته که رسمی بسیار شایسته است و می‌تواند رشته مهربانی‌ها را محکم‌تر کند.

 

وی با بیان اینکه مسافران و شهروندان باید از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند ابراز داشت: از عموم مردم، مسافران و شهروندان درخواست ویژه داریم در صورت روشن کردن آتش، در هنگام ترک محل حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از آماده‌باش نیروهای این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: سامانه‌های 1504 و 139 امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش آتش‌سوزی و تصرف اراضی ملی استان گیلان است.

 

اختری مساحت یک میلیون و 471 هزار و 100 هکتاری گیلان را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: استان گیلان در بخش ساحلی جنوب غربی دریای خزر واقع شده است و کوهپایه های تالش و البرز را در بر می گیرد.


 

کد خبر 1042007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha