برگزاری مراسم گرامیداشت شهید «ابوالحسن کریمی» در لاهیجان

رمضانی از برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید «ابوالحسن کریمی» خبر داد و گفت: این مراسم عصر امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین) در گلزار شهدای لاهیجان برگزار می‌شود.

«حسام رمضانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار کرد:‌ مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های شهید والامقام «ابوالحسن کریمی»، دادستان وقت انقلاب اسلامی گیلان امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین) در لاهیجان برگزار می‌شود.

 

مدیر روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: حجت‌الاسلام «سیدجواد سلیمانی» امام جمعه لاهیجان و حجت الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، سخنرانان این مراسم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم یادبود با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: با حضور تعدادی از مردم، مزار شهید گرانقدر «ابوالحسن کریمی» گلباران می‌شود.

 

رمضانی خاطرنشان کرد:‌ هدف اصلی برگزاری این مراسم، آشنایی نوجوانان و جوانان با سیره و روش شهدا به خصوص شهید کریمی است.

 

مدیر روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: پخش کلیپ در خصوص زندگی شهید «ابوالحسن کریمی» از دیگر بخش‌های این مراسم است.

 

وی بیان کرد: مراسم گرامیداشت شهید کریمی، از ساعت ۱۷ عصر امروز، در مزار این شهید واقع در گلزار شهدای شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، شهید حاج «ابوالحسن کریمی» در سال 1327 هجری شمسی در یک خانواده مذهبی در لاهیجان چشم به جهان گشود؛ او از همان دوران کودکی راه خود را که همان راه اسلام و قرآن بود به درستی شناخت و به نیکویی پیمود. شهید کریمی درسال 1350 به علت فعالیت علیه جشن‌های شاهنشاهی و پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) بین دانشجویان در خوابگاه امیر آباد تهران دستگیر و زندانی شد.

در اردیبهشت سال 1357 برای رهبری مبارزات مردم مسلمان گیلان دستگیر و در زندان رشت محبوس و در آبان ماه همان سال بر اثر فشار مردم آزاد شد. او بارها در سخنرانی‌های قبل از انقلاب از حضرت امام به عنوان بزرگ مرجع عالیقدر شیعه یاد می‌کرد.

«ابوالحسن کریمی» سرانجام در غروب روز 13 فروردین سال 1365 در نزدیکی مسجد (تکیه بر) لاهیجان مورد تهاجم مسلحانه شب پرستان منافقین کور دل قرار گرفت و با اصابت چند گلوله به ایشان و با حالت سجده‌ای خونین به ملاقات حق شتافت.

کد خبر 1042019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha