۶۰ درصد موارد جدید مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع ویروس جهش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در هفته اول سال جدید به طور متوسط روزانه ۴۵ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند، گفت: ۶۰ درصد موارد جدید مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع ویروس جهش یافته است.

«سید مهدی طباطبایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جزء استانهایی است که دو موج بیماری کرونا را پشت سر گذاشته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 28 هزار نفر در سیستان و بلوچستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این آمار 20 هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 3هزار و 500 نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و 4هزار و 900 نفر تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر بوده اند.

 

طباطبایی اعلام کرد: از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون هزار و 193 نفر از هم استانی های ما جان خود را از دست داده اند.

 

وی افزود: در این ایام تعداد 4 نفر از مدافعان سلامت در سیستان و بلوچستان به درجه شهادت رسیده اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نگران کننده است، ادامه داد: در هفته اول سال جدید به طور متوسط روزانه 45 نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

 

طباطبایی تصریح کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا روزانه به بالای 60 مورد رسیده است و در حال حاضر 74 مورد بستری در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این آمار 19 مورد مثبت اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه شاهد افزایش موارد ویروس جهت یافته انگلیسی در 30 استان کشور هستیم، افزود: براساس بررسی به عمل آمده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 60 تا 40 درصد موارد جدید مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع ویروس جهش یافته است.  

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یادآور شد:  قدرت سرایت کرونای انگلیسی خیلی بالاتر است و موارد مرگ و میر، بستری و بدحال افزایش می یابد.

 

طباطبایی عنوان کرد: عدم رعایت پروتکل ها، مساوی با شعله ور شدن بیماری کرونا و مدافعان سلامت را دچار مشکل می کند.

 

وی با بیان اینکه نگران بازدیدها و دورهمی ها ایام تعطیلات نوروز هستیم، افزود: انتظار می رود که مردم با مدافعان سلامت همراهی داشته باشند از دید و بازدید تعطیلات نوروز پرهیز و در روز طبیعت در خانه بمانیم.  

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: کرونای انگلیسی نوع جهش یافته کرونای چینی است که راه انتقال آن شبیه نوع چینی آن است و تنها جهش و قدرت بیشتری دارد و تنها با رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از ابتلا به این ویروس در امان می مانیم.

 

کد خبر 1042035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha