بهترین شکل زندگی، سبک زندگي منتظرانه است

کارشناس مهدویت در خصوص زندگی منتظرانه گفت شوق به ظهور حضرت مهدی(عج) در حقيقت، شوق بـه حاكميـت حقيقـت و عـدالت در زندگي بشر است و زندگي به انتظار دولت مهـدوی را مـي تـوان در سـيره ائمـه بزرگوار مشاهده نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن مُلایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با توجه به ارزش والای زندگی منتظرانه گفت: اگر بخواهيم در منزلت شيوه زندگي با محوريت انتظار حضرت موعود (عج) سخن بگوييم كافی است مروری به انبوه آيات قرآن كريم و احاديث پيشوايان معصوم در حوزه «انتظار» نماييم تا برتری زندگی منتظرانه را نسبت به سـاير روشـهای زنـدگی در نـزد معصـومين بيابيم.
 
 

مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت افزود: شوق به ظهور حضرت مهدی  (عج) در حقيقت، شوق بـه حاكميـت حقيقـت و عـدالت در زندگي بشر است و اين امر جز با استقرار دين خدا در جهان محقـق نخواهـد شـد.

 

وی اضافه کرد: طبق آيات قرآن كريم، بعثت انبياء نيز جز با همين هدف نبوده است چرا كه میفرماید : «هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى‏ وَ دِینِ الْحَقِ‏ّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»
اوست كسى كه فرستاده خود را با هدايت و آيين درست روانه كرد، تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند، هر چند مشركان را ناخوش آید. 

 
حجت‌الاسلام والمسلمین ملایی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به آنچه در تببين حقيقت انتظار گفته شد -كه آن را جهاد و تـلاش بـراي ظهـور و حاكميت حق معنا كرديم- دقت كنيم، در می يابيم كه زندگی پيـامبران و بـه تبـع، اوليای الهی نيز زندگي منتظرانه بوده و روح انتظار بر تمام حيات مباركشان سـايه افكنـده است.

 

وی تصریح کرد: اگر در احوال ائمه بزرگوار سیری داشته باشیم، در می یابیم که گويای همين مطلب است به گونـه ای كه كتاب «انسان 250 ساله» كه بر مبنای انديشه مقام معظم رهبـری تـدوين يافتـه، همـين زندگي جهادي را به تصوير ميكشد، همچنين علاوه بر آن به صـورت خـاص نيـز در سـيره ائمـه بزرگوار شواهد فراواني وجود دارد كه زندگي به انتظار دولت مهـدوی را مـي تـوان نظـاره کرد.

 

این کارشناس مهدویت به عنوان مثال افزود: روزی خلاد بن صفار از امام صادق(ع) پرسید:  آيا قائم آل محمد (عج) متولـد شده است؟ ايشان در جواب ميفرمايد :«لَا و لَو أَدركْتُه لَخَدمتُه أَيام حياتی» نـه، اما اگـر او را درک كنم تمام عمرم، خدمتش خواهم نمود ؛لذا، همين امر در بيـان فضـيلت ايـن نـوع از سبک زندگی برای ما كافی است.

کد خبر 1042073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha