مراجعه ۲ هزار نفری به مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در فارس

لطفی گفت: در روزهای اخیر شاهد مراجعه ۲ هزار نفری به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان فارس بوده ایم که زنگ خطر افزایش شیوع کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرزاد لطفی»، امروز (جمعه 13 فروردین) با تاکید بر خطر تشدید وخامت وضعیت کرونایی فارس در روزهای آینده در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: با افزایش قابل توجه آمارهای مربوط به ابتلا و بستری بیماران کرونا در فارس در روزهای آینده شاهد وخامت وضعیت خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: لازم است تا مردم استان در روز طبیعت از دورهمی و شلوغی با هدف حفظ سلامت عمومی پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان های «شهید دکتر فقیهی» و «حضرت علی اصغر(ع)» شیراز برای پذیرش بیماران کرونا تکمیل شده است و بیمارستان «شهید چمران» نیز به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته و در آستانه تکمیل است.

لطفی اعلام کرد: بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه «شهید آیت الله دستغیب» نیز در شیراز در حال آماده سازی است و به دلیل افزایش جدی موارد بستری در استان در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، در آینده نزدیک با مشکلات جدی در فارس مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد مراجعه 2 هزار نفری به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان بوده ایم که زنگ خطر افزایش شیوع کرونا است.

لطفی تصریح کرد: وضعیت فعلی نتیجه سهل انگاری و ساده انگاری و عدم توجه به رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و بسیاری از شهرهای فارس با افزایش شیوع، دچار تغییر رنگ شده و از وضعیت زرد به نارنجی و از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شده اند.

 

کد خبر 1042116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha