گیلان جز پنج استان پر حادثه در نوروز ۱۴۰۰

غلامی با بیان اینکه استان گیلان با ۸۳ مورد عملیات امداد و نجات در طرح نوروز ۱۴۰۰ جز پنج استانی است که بیشترین عملیات ها را انجام داده است گفت: استان های مازندران، اصفهان، گلستان و قزوین به ترتیب اول تا چهارم هستند.

«سیاوش غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تمام سعی و تلاش جمعیت هلال احمر حفظ سلامت و آرامش مردم است به ماموريت هاي امداد و نجات این جمعیت در طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند ۹۹ لغايت ۸ صبح امروز(جمعه، ۱۳ فروردين) انجام شد اشاره کرد و افزود: استان گیلان با ۸۳ مورد عملیات امداد و نجات در طرح نوروز امسال جز پنج استانی است که بیشترین عملیات ها را انجام داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: استان های مازندران با ۱۴۲ مورد، اصفهان با ۱۲۴ مورد، گلستان با ۱۱۲ مورد و قزوین با ۸۴ مورد به ترتیب اول تا چهارم هستند.

وی کمترین عملیات ها را در استان های کهکیلویه و بویر احمد با ۱۰ عملیات، قم و یزد با ۱۸ عملیات، کردستان با ۲۲ عملیات و خوزستان با ۲۴ عملیات عنوان کرد و بیان داشت: طی این مدت در سطح کشور هزار و ۶۲۸ ماموريت امداد و نجات انجام شده است.

غلامی با اشاره به امدادرساني به پنج هزارو ۲۰۲نفر از افراد آسيب ديده ناشي از حوادث مختلف، از نجات ۳۴۲ نفر مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوي و ترافيكی خبر داد و تصریح کرد: در این مدت اسكان اضطراري برای ۳۷ نفر آسيب ديده و در راه مانده انجام شد.

وی ادامه داد: طی این مدت انتقال ۹۳۳ نفر مصدوم نیز به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انجام گرفت.

غلامی با بیان اینکه انجام ۱۹۱ عمليات نجات فني طي روزهاي گذشته از طرح امداد و نجات ١٤٠٠ توسط جمعیت هلال احمر انجام شد گفت: با هزار و ٦٢٨ ماموريت امداد و نجات در طرح امداد و نجات نوروز ١٤٠٠، رشد ٧٤ درصدي ماموريت هاي امداد و نجات را نسبت به مدت مشابه نوروز ١٣٩٩ شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: طبق این گزارش ها از سطح كشور بيشترين ماموريت امداد و نجات در استان های مازندران با ۹ درصد، اصفهان با ٦.٧ درصد و گلستان با ٧ درصد از کل مامویت ها انجام شده است.

غلامی ادامه داد: ماموریت ها در حوزه ترافيکی ۶۴ درصد، شهری و كوهستان هر کدام ۹ درصد، حوادث جوي و صنعتي ۲ درصد، مراجعات حضوری، آتش سوزی،  جنگل و مرتع ۱۲ درصد، كارگاهي، ساحلی و ساير ماموريت ها هر کدام یک درصد بودند.


غلامی اذعان کرد: هزارو ٤٤ ماموريت ترافيكي در طرح امداد و نجات ١٤٠٠ با رشد ١٢١ درصدي (٢.٢ برابري)نسبت به نوروز ١٣٩٩ انجام شده است.

وی بیان کرد: این تعداد ماموریت سوانح ترافیکی در محورهاي برون شهري ٣١ استان کشور توسط نجاتگران جمعيت هلال احمر صورت گرفت كه منجر به اعزام ٦٨٣ مصدوم به مراكز درماني و رهاسازي ٢٨٣ نفر مصدوم، طي ١٧٥ مورد عمليات نجات فني، انجام شد.

غلامی همچنین گفت: بيشترين ماموريت امداد و نجات ترافيكي به ترتیب در استان های گلستان (هشت درصد از ماموريت ها ) با ٨٣ مورد، اصفهان ( هلت درصد از ماموريت ها) با ٧٣ مورد، مازندران (هفت درصد از ماموريت ها) با ٧١ مورد بوده است.

وی ادامه داد: بيشترين عمليات نجات فني در سوانح ترافيكي به ترتيب در استان هاي كرمان (١٦ درصد از ماموريت ها ) با ٣٠ مورد، سيستان و بلوچستان (٦.١٤ درصد از ماموريت ها) با ٢٥ مورد، فارس (٥.٩ برسد از ماموريت ها) با ١٦ مورد و قزوين (٩ درصد از ماموريت ها) با ١٥ مورد طی این مدت گزارش شده است.

غلامی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ١٤٨ ماموريت امداد و نجات در ارتفاع كوهستاني را انجام داده که رشد ٩٣ درصدي ماموريت هاي امداد و نجات كوهستان نسبت به مدت مشابه نوروز ١٣٩٩ را داشته است.

وی اذعان کرد: در این ١٤٨ مورد ماموريت امداد و نجات در حوادث مرتبط با كوهستان که در سطح كشور به انجام رسيد، منجر به نجات ١٢٥ نفر و انتقال ٤٠ مصدوم به مراكز درماني شد.

غلامی گفت: بيشترين ماموريت مرتبط با حوادث كوهستان در استان هاي تهران و فارس با ١٤ مورد ( هشت درصد از كل ماموريت هاي كوهستان، كرمانشاه با ١٢ مورد( ٥.٧ درصد از كل ماموريت هاي كوهستان) و البرز با ١١ مورد ( هفت درصد از كل ماموريت هاي كوهستان) بود.

کد خبر 1042156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha