نقش راهبردی مساجد در افزایش مشارکت حداکثری انتخابات

مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های آموزشی و ارتقای دانش سیاسی مردم، نقش راهبردی در افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آگاه سازی، ترسیم نقشه شوم دشمن، تبیین واقعیت ها و اعتمادسازی از مولفه های مهم ارتقای مشارمت اجتماعی برای حضور در انتخابات ها و صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی است که مساجد دارای چنین کارکردی هستند.

 

مردم با شناخت واقعیت های جامعه و اثرگذاری بر گروه های مختلف اجتماعی، برای حضور حداکثری باید فرصت سازی کرد که در این میان اعتمادسازی بین مردم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

مساجد به لحاظ کارکرد و جامعیت و تقدس آن در مناطق مختلف، در امر آگاهی بخشی و افزایش مشارکت عمومی نقش حیاتی دارند و باید همواره به این مسئله توسط متولیان این حوزه توجه شود و به دور از رفتار سلیقه ای به آگاهی رسانی و تبیین اصول اساسی کمک کنیم.

مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های آموزشی و ارتقای دانش سیاسی مردم، نقش راهبردی در افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند پس با هدف گذاری صحیح و به دور ایجاد تفرقه و دامن زدن به افکار سیاسی و جناحی به این موضوع پزداخته شود.

 

*نقش آفرینی افراد صاحب نفوذ در مشارکت اجتماعی

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: تقویت مشارکت عمومی در انتخابات به نقش آفرینی افراد صاحب نفوذ نیاز دارد تا اینکه با همکاری مردم میدان انتخابات گرم و رئیس جمهور منتخب با رای بالایی انتخاب شود.

 

«حیدرقاسمی» با بیان اینکه روحانیون، معتمدین محلی، تشکل های مردم نهاد و اجتماعات بزرگ فرصتی برای تشویق به حضور مردم در انتخابات هستند، تصریح کرد: حضور و مشارکت بالای برای اقتدار و پیشبرد اهداف رئیس جمهور منتخب لازم و کارگشا است.

 

وی ادامه داد: به دور از تعصبات غلط قومی، جسنیتی و سیاسی باید برای افزایش مشارکت عمومی کمک کنیم و ارزش آفرینی داشته باشیم.

*تبیین واقعیت های حضور مردم در انتخابات

 

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: واقعیت های حضور مردم در انتخابات 1400 و اینکه در سرنوشت خود نقش دارند باید تبیین شود.

 

حجت الاسلام «حسن بابایی» افزود: این موضوع مهم باید برای مردم گفته شود که روحانیون و مراکز فرهنگی مثل مساجد و تشکل های مردم نهاد در این خصوص نقش دارند و اگرچه محدودیت هایی بر اساس شرایط کرونا داریم اما از فناوری های نوین و تبلیغات محلی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: ایجاد فضای پرنشاط برای مردم در راستای امیدآفرینی لازم است و در این خصوص اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی بود و در ماه مبارک رمضان نیز با بهره گیری از ظرفیت معنوی این ماه امیدواری را افزایش داد.

*نقش توانمندکانون های مساجد بر افزایش مشارکت عمومی

 

ایجاد شبکه ارتباطی با اعضا، خانواده و اهالی محله اطراف مسجد برای آگاهی بخش، ایجاد نشاط و تشویق به حضور حداکثری از ماموریت های کانون های مساجد است که با تدبیر و ارائه برنامه های راهبردی محقق سازند.

 

تولید فیلم، پوستر و محتواهای چندرسانه ای و انعکاس آن در فضای مجازی قادر به ترغیب و ایجاد شور انتخاباتی خواهد بود که البته باید این بستر در مساجد نیز بر اساس شرایط ناشی از کرونا انجام بگیرد.

کد خبر 1042169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha