حوادث طبیعی حدود ۲ هزار میلیارد ریال به حوزه کشاورزی شیروان خسارت وارد کرد

مدیر سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادث طبیعی سال ۹۹، هزار میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال به حوزه کشاورزی شیروان خسارت وارد کرد.

«عبدالله یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: این خسارت به بخش های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان، تاسیسات و امور زیربنایی بوده که بر اثر سرمازدگی، سیل، تگرگ و طوفان و آتش سوزی صورت گرفته است.

 

مدیر سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: بیشترین خسارت مربوط به حوزه باغبانی است که بیشترین خسارت از سرمازدگی به مبلغ یک میلیارد و 333 میلیون ریال گزارش شده است.

 

یوسفی با بیان اینکه 14 درصد از کل خسارت حوزه کشاورزی استان مربوط به این شهرستان است، عنوان کرد: همچنین از 22 اسفند تا 25 اسفندماه 99، بر اثر سرمازدگی و دمای منفی 11 درجه سانتی گراد 150 هکتار از مزارع کُلزا، 455 هکتار باغ های زردآلو، بادام، آلو و غیره و دو هزار مترمربع آبزی پروری سردابی در این شهرستان دچار خسارت شده است.

 

وی به كشاورزان و باغداران براي جلوگيري از احتمال سرمازدگي در روزهاي آينده توصيه كرد تا در مزارع نيمه آبي از آب رودخانه ها و همچنين از اسيد آمينه به منظور جلوگيري از تنش هاي سرمايي در مزارع استفاده شود.

 

وی تاکید کرد: كشاورزان حتما نسبت به بيمه خود اقدام كنند تا خسارت وارده به محصولات، پرداخت شود.

 

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

 

 

 

کد خبر 1042203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha