اولین وقف قرآنی سال ۱۴۰۰ در شهرستان خوسف به ثبت رسید

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اولین وقف قرآنی سال ۱۴۰۰ در شهرستان خوسف به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر ۵۴۵ وقف قرآنی در خراسان جنوبی وجود دارد و این استان نیازمند ثبت موقوفات جدید در بحث های قرآنی است.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جدید به دنبال اجرای اقدامات لازم جهت توسعه و ترویج وقف قرآنی است چرا که وقف قرآنی می تواند باعث ایجاد تحولی در حوزه فعالیت های قرآنی شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین وقف قرآنی سال 1400 در شهرستان خوسف به ثبت رسیده است، افزود: پدرشهید بزرگوار عابدین با وقف ۱۹ فنجان آب واراضی تابعه نام خود را در زمره واقفین نیک اندیش قرار داد و این وقف از چاهه ای عمیق قنات خرمک به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 545 وقف قرآنی در خراسان جنوبی ثبت شده است، ادامه داد: خراسان جنوبی نیازمند ثبت موقوفات جدید در بحث های قرآنی است و باید جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کنیم و در این زمینه هیچ چیزی مانند رسانه‌ها نمی‌توانند کمک کننده باشند.

 

حجت الاسلام رحیمی در ادامه عنوان کرد: مبنای جمهوری اسلامی ایران بر قرآن کریم است و ما هم باید همچون قانون اساسی بر قرآن کریم تکیه کنیم و امیدواریم در سال 1400 شاهد ثبت موقوفات جدید بسیاری در حوزه وقف قرآنی در خراسان جنوبی باشیم.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان گفت: اگر جوامع به قرآن باز گردند، می‌توانند از بحران‌هایی که به وجود می‌آید به سلامت عبور کنند و یکی از مهم ترین راه های توسعه وقف قرآنی بحث ورود رسانه ها به این موضوع است.

کد خبر 1042205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha