مشارکت ۲۹ هزار حامی در طرح اکرام و محسنین در استان قزوین

حق گویان گفت: ۲۹ هزار حامی در استان قزوین در طرح اکرام ایتام و حمایت از فرزندان محسنین مشارکت دارند.

«مهرعلی حق گویان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: یکی از طرح هایی که در کمیته امداد به صورت جدی اجرا و دنبال می شود، طرح اکرام ایتام و حمایت از فرزندان محسنین است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 5 هزار یتیم و فرزند محسنین در استان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که 29 هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین از این افراد حمایت می کنند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی امیدواریم مبلغ قابل توجهی از سوی خیران و حامیان به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز شود تا مشکلات کمتری را در خانواده ایتام شاهد باشیم و ان شاالله بتوانیم حامی بسیاری جذب کنیم و تعداد حامیان به ۴۰ هزار نفر در سطح استان برسد.

 

حق گویان اعلام کرد: در بحث کمک به ایتام خوشبختانه حامیان مشارکت خوبی دارند به طوری که یک هزار و 536 یتیم در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد 680 نفر پسر و مابقی دختر هستند و از مجموع حامیان ذکر شده 17 هزار و 877 حامی در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

 

وی تصریح کرد: البته در کمیته امداد بستر کمک به افراد نیازمند و خانوادهای محروم به اشکال مختلف فراهم است به طوری که اگر فردی توانایی مالی بالایی ندارد می تواند از وام های قرض الحسنه طولانی مدت برای کمک به نیازمندان استفاده کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: بر این اساس خیران می توانند از سه تا 30 میلیون تومان برای مصارف مختلف نظیر تهیه مسکن نیازمندان، تهیه تبلت و گوشی برای فرزندان خانواده های محروم و غیره وام دریافت کنند و اقساط آن را در بازه زمانی طولانی مدت پرداخت کنند.

کد خبر 1042334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha