استفاده کنندگان از ماهواره حداقل یک بار آیه ۶ سوره تحریم را مطالعه کنند

کسانی که از ماهواره استفاده می کنند حداقل یک بار آیه ۶ سوره تحریم را مطالعه کنند تا از سبک زندگی اسلامی که در قرآن کریم برای آنها مشخص شده آگاهی یابند.

خبرگزاری شبستان - اردبیل:

 

کسانی که از ماهواره استفاده می کنند حداقل یک بار آیه ۶ سوره تحریم را مطالعه کنند تا از سبک زندگی اسلامی که در قرآن کریم برای آنها مشخص شده آگاهی یابند.

 

خداوند متعال در سوره تحریم آیه 6 فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ» ای کسانی که ایمان آورده اید، خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید چنان آتشی که مردم (دل سخت کافر) و سنگ (خارا) آتش افروز اوست و بر آن دوزخ فرشتگانی بسیار درشت خو و دل سخت مأمورند که هرگز نافرمانی خدا را (در اجرای قهر و غضب حق) نخواهند کرد و آنچه به آنها حکم شود، انجام دهند.

 

از مفهوم و منظوم این آیه بر می آید که بسیاری از کارهای روزانه و عادی را باید با معیارهای الهی و قرآنی سنجید و از آنها دوری جست تا بتوانیم رستگاری و صراط مستقیم را در پی بگیریم.

 

خانواده های که از ماهواره استفاده می کنی توقعی از تربیت صحیح اعضای خانواده و فرزندانش نداشته باشند زیرا ماهیت ماهواره برای ایجاد انحراف و انحطاط در بین اعضای خانواده ها است.

 

ماهواره برای محروم شدن کانون گرم و سالم خانوادگی از محبت و نشاط و هزاران آسیب اجتماعی است که با شیوه های سواد رسانه ای رخ می دهد و

 

در ادامه این گزارش مصاحبه ای با حجت الاسلام «سید علی موسوی زاد» و حجت الاسلام «ابوالفضل یاقوتی» کارشناسان فرهنگی و مذهبی خواهیم داشت که در ذیل می خوانید:

 

حجت الاسلام «ابوالفضل یاقوتی» تصریح کرد: بیان مسئله سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای آگاهی عموم مردم نسبت به توصیه های قرآنی و به کار بستن آن در زندگی روزمره افراد بود تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های قرآنی سبک زندگی صحیح و درست در جامعه جاری و ساری شود.

 

این کارشناسی مذهبی با اشاره به اینکه استفاده از ماهواره خطرات و آسیب های جدی بر پیکره سبک زندگی در جامعه داشته، خاطر نشان کرد: تغییر سبک زندگی نسبت به سال های قبل و افزایش توقع های بی جا در بین نوجوانان از مهمترین آثار مخرب این ابزار غربی است که در بین آحاد جامعه ایجاد کرده است.

 

وی افزود: این تغییرات سبک زندگی به قدری نامحسوس و کند بوده که حتی احساس آن از سوی استفاده کنندگان ماهواره قابل مشاهده نبوده اما پس از مدتی با  افزایش مصرف گرایی و غربی شدن شاهد دگرگونی های بسیار در بین اقشار مردم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی هستیم.

 

حجت الاسلام یاقوتی ادامه داد: حتی با داشتن سواد رسانه ای نمی توانیم بگوییم که از آسیب های استفاده از ماهواره مصون هستیم و دروغ پردازی های رسانه های غربی را باور نداریم زیرا به مرور زمان تلاش خواهیم کرد تا بسیاری از کارهای و سبک زندگی آنها الگوبرداری کنیم.

 

در ادامه این گفتگو؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی زاد» با بیان این مطلب که سبک زندگی اسلامی مبتنی بر آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) از مهمترین تاکیدهای مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: شاید بسیاری از افراد، جبر در خصوص استفاده از ماهواره در کشور را زیر سوال ببرند اما همه ما شاهد هستیم که غربی ها با وارد کردن ابزارهای نوین به زندگی مردم توانسته اند تسلط بیشتری نسبت به فعالیت های فرهنگی در دنیا داشته باشند و مصرف گرایی را ترویج دهند.

 

کارشناس فرهنگی و مذهبی با یادآوری این مطلب که غول های رسانه ای به دنبال سلطه بر دولت ها و ملت ها را دارند، اضافه کرد: نه تنها ماهواره بلکه شبکه های اجتماعی نیز رسالت غیر از سست کردن بنیان خانواده ها را بر عهده ندارند و تلاش می کنند تا رابطه های سنتی جوامع مختلف را تغییر دهند تا نوجوانان و جوانان آن جامعه را به فساد و تباهی هدایت کنند.

 

وی اعلام داشت: کاهش میل و رغبت به مسائل دینی از مهمترین رویکردهای شبکه های ماهواره است تا از خطر افزایش ترویج فرهنگ و معارف اسلام در جهان جلوگیری شود و بهترین روش آموزش مسائل بی بند و باری در بین نوجوانان و جوانان است که والدین باید مراقب این مسئله مهم باشند.

 

حجت الاسلام موسوی زاد عنوان کرد: آموزش خیانت والدین، ترویج فرهنگ منحط غربی، دین زدایی با استفاده از زدودن تقوا و حیا و مهمتر از همه سست کردن جوانان به اعتقادات دینی و ترویج عرفان های کاذب در بین آنها هست که همه اینها نشان از افزایش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان است.

 

کد خبر 1042354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha