استمداد از دستگاه‌ها برای تسهیل ساخت مسجد «حضرت سیدالشهدا (ع)»

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحائی گفت: نماز جماعت و برنامه‌های مختلف در مسجد نیمه‌ساز حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت مستمر برگزار می‌شود که امیدواریم با رفع موانع اداری، با تکمیل پروژه، هر چه زودتر شاهد اتمام ساخت این خانه خدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین بطحائی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کار ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، نبرد جنوبی، پشت فروشگاه شهروند) از سال 1387 شروع شد، اظهار کرد: به همت خیران روند ساخت این مسجد به خوبی شروع شد ولی مدتی است به دلیل عدم پرداخت عوارض شهرداری، این دستگاه مانع از تداوم ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) شده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: شهرداری منطقه عوارض و سایر درآمدهای خود را مطالبه کرده است که وقتی حاضر شدیم پرداخت کنیم، به ما اعلام کردند که این مبالغ باید به روز پرداخت شوند که طبیعتا بیشتر از میزان اولیه است که واقعا هیئت امنا و بانیان ساخت این مسجد توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند.

 

وی گفت: ما درک می کنیم که شهرداری باید درآمدهای خود را داشته باشد ولی انتظار می رود در نظام جمهوری اسلامی، دستگاه ها روند ساخت مساجد را تسریع و تسهیل کنند نه اینکه به این شکل، مانع تراشی کنند. جمعی از خیران متدین در منطقه ای از تهران که مسجد نداشته است کار ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) را آغاز کردند که طبیعتا باید از این کار حمایت های مادی و معنوی صورت گیرد در حالی که شاهد برخی از مانع تراشی ها هستیم.

 

«حسین خوش بین» نیز با بیان اینکه نماز جماعت و برنامه های مختلف در مسجد نیمه ساز حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت مستمر برگزار می شود، اظهار کرد: ان‌شاءالله با مساعدت شهرداری و همراهی بیشتر خیران، این مسجد هر چه زودتر تکمیل می شود و می توانیم برنامه های مان را به صورت گسترده تر و متنوع تر برگزار کنیم.

 

این عضو هیئت امنای مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: شهرداری منطقه نبرد جنوبی طبیعتا در روند ساخت این مسجد، غرض ورزی ندارد و مطالبات خود را تقاضا دارد ولی توقع داریم با عدم افزایش مطالبات خود به ما در تسریع ساخت این خانه خدا کمک کند.

 

بنا بر این گزارش، علاقمندان برای اطلاع از راه های کمک به اتمام ساخت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) می توانند با شماره 09122102676 تماس بگیرند.

کد خبر 1042380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha