لزوم پاسخگویی به نیازهای جوانان با متنوع سازی برنامه ها در کانون های مساجد

حجت‌الاسلام بابایی پاسخگویی به نیازهای مردم و جوانان با متنوع‌سازی برنامه‌های مساجد به ویژه در سال ۱۴۰۰ را مورد تاکید قرار داد و گفت: از آنجا که مساجد محور مسائل فرهنگی هستند می‌توانند با ایجاد تنوع، در ترویج فرهنگ مهدویت نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نشر فرهنگ مهدویت با ایجاد تنوع در برنامه‌های فرهنگی مساجد و کانون‌های مساجد به ویژه در سال 1400 را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مساجد محور مسائل فرهنگی محسوب می‌شوند و می‌توانند با ایجاد تنوع در برنامه‌های خود، در جهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مهدویت نقش‌آفرینی کنند.

 
امام جمعه لوشان با تاکید بر اهمیت تحقق شعار راهبردی امسال که در طلیعه عیدنوروز توسط مقام معظم رهبری تبیین شد عنوان کرد: نگاه و اندیشه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و تولید نگاهی ژرف و عمیق است و لازم است مسئولان و متولیان امر برای تحقق این منویات تلاش مضاعف‌تری داشته باشند.

 

بابایی در پاسخ به این پرسش که مساجد، امامان جماعت و روحانیون چگونه می‌توانند در تعمیق و پیرایش باورهای مردم نسبت به فرهنگ والای مهدویت و انتظار نقش‌آفرینی کنند تصریح کرد: رسالت مساجد، رسالتی فرهنگی است و نشر و ترویج معارف دین در جامعه و اجتماع از جمله رویکردهای اساسی مساجد محسوب می‌شود. 

 

وی با بیان اینکه قطعا مساجد محور مسائل فرهنگی هستند و امامان جماعت نیز فرماندهان و سکان‌داران امور فرهنگی محسوب می‌شوند تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون تبلیغات گسترده‌ای در راستای ضربه زدن به معارف دین توسط دشمن انجام می‌شود و در جهت منفی مردم را دعوت می‌کنند، مساجد ما در مواجهه با این امر رسالتی سنگین و خطیر برعهده دارند.

 

امام جمعه لوشان متنوع‌تر کردن برنامه‌ها را در مساجد یکی از راه‌های مؤثر جهت تعمیق باورهای مردم نسبت به فرهنگ مهدویت و انتظار دانست و یادآور شد: نباید به گونه‌ای باشد که فقط در مساجد به اقامه نماز و برگزاری برخی برنامه‌های مذهبی خاص بسنده شود بلکه مساجد و روحانیون باید در این راستا برای پاسخگویی به نیازهای مردم و جوانان نسبت به متنوع‌سازی برنامه‌ها گام بردارند.

 

بابایی دنبال کردن برنامه‌های ورزشی، مشورتی، اجتماعی، فرهنگی، مسائل جهادی و امدادی و ایجاد تنوع در این حوزه‌ها برای جذب حداکثری اقشار مختلف به سمت مساجد را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: فرهنگ غنی دین و تاثیرات آن باید با روش‌های هنرمندانه و خلاقانه در سطح جامعه نشر داده شود.

 

وی با بیان اینکه روحانیون و امامان جماعت باید در مسائل فرهنگی و دینی به شکل مؤثری جاذبه ایجاد کنند اضافه کرد: با توجه به هجمه‌های دشمنان و برنامه آنان برای ضربه زدن به اسلام و فرهنگ دینی تا این جاذبه ایجاد نشود نمی‌توانیم در حوزه مسائل دینی و نشر معارف آن که فرهنگ مهدویت و انتظار از جمله مهم‌ترین آن به شمار می‌آید به موفقیت لازم برسیم.

 

امام جمعه لوشان خارج شدن مساجد از حالت سکون و تغییر رویه آن‌ها به سمت پویاترشدن و متنوع‌تر کردن برنامه‌های دینی و معارف را در سال جدید مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ما در این حوزه مسئولیت داریم و بنابراین با توجه به نیازهای جامعه و احصاء مهم‌ترین آن باید نسبت به غنی‌سازی برنامه‌های مساجد اقدام کنیم.

کد خبر 1042385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha