تنها راه اصلی مبارزه با بیماری کرونا اجرای صحیح طرح سردار سلیمانی است

سلمان زاده با بیان اینکه تنها راه اصلی مبارزه با بیماری کرونا اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی است گفت: در این اوضاع که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عملی نمی‌شود، چشم امید ما به اجرای کامل این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شکرالله سلمان زاده» امروز (شنبه ۱۴ فروردین) در چهارمین نشست بررسی مانور تشدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سال جدید که به منظور بررسی روند اجرای مانور تشدید رهگیری موارد مثبت کووید ۱۹ در این طرح برگزار شد اظهار کرد: در ۱۴ ماه گذشته تجارب بسیار زیادی در خصوص بیماری کرونا کسب و در این مدت دستورالعمل‌های بسیاری دریافت کردیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از دستورالعمل های دریافتی عملی نمی‌شوند، منفعل بودن برخی از مسئولان در خصوص عدم تعطیلی بازار و مراکز خرید و همچنین مسافرت مردم در این شرایط که وضعیت منطقه قرمز است را حکایت یک بام و دو هوا خواند و افزود: چگونه می‌شود بازارها باز باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند؟.

 

وی اضافه کرد: در این اوضاع که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عملی نمی‌شود و بسیاری از شرکای سلامت ما را یاری نمی‌کنند، چشم امید ما به اجرای کامل طرح شهید سلیمانی است که در کنترل بیماری می‌تواند بسیار کارساز باشد.

 

سلمان زاده تصریح کرد: تمام بار این بیماری را تقریباً به تنهایی به دوش می‌کشیم و در این بحران صرفاً از توان کارکنان بهداشت و درمان، نیروهای بسیجی، داوطلبان هلال احمر و گروه‌های جهادی و مردمی بهره می‌گیریم.

 

وی به روند شیوع بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۷ نمونه تست کرونا از شهروندان شهرستان های جنوب غرب خوزستان گرفته شده که از این تعداد ۱۸۳ مورد جدید مثبت به ثبت رسیده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: از این ۱۸۳ مورد جدید ۷۹ نفر مربوط به آبادان، ۷۲ نفر از خرمشهر و در شادگان ۳۲ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

 

وی از ویزیت ۱۶۳ نفر به صورت سرپایی در جنوب غرب خوزستان خبر داد و ابراز کرد: درمان بیماران به صورت سرپایی به ترتیب در آبادان ۶۲ نفر، خرمشهر ۶۹ نفر و شادگان ۳۲ نفر بوده اند. 

 

سلمان زاده از بستری ۲۷۰ بیمار مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان خبر داد و یاد آور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ نفر در بیمارستان ها بستری و ۲۲ نفر نیز با بهبودی و ترخیص شده اند و متاسفانه طی یک مورد فوتی در آبادان داشتیم.

 

کد خبر 1042410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha