صبوری در برابر سختی ها و مشکلات، در سایه ایمان به خدا حاصل می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: ایمان به خدا و صبوری در برابر سختی ها از جمله اصلی ترین عوامل موفقیت انسان هاست که در این راستا ما نیاز به کار جدی فرهنگی و تربیتی داریم.

«زهرا روح اللهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در سال های اخیر به جهت تشدید مشکلات اقتصادی و معیشتی، وضعیت دشواری برای بسیاری از خانواده ها پدید آمد، اظهار داشت: البته سختی ها و مشکلات در زندگی صرفاً منحصر به مسایل اقتصادی و معیشتی نمی شود، چه آن که بیماری ها، تصادفات و فوت، افسردگی ها، مشکلات روحی و روانی و خانوادگی و غیره به هر حال ممکن است در زندگی انسان و یا نزدیکانش پدید آید.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: آن چه مهم است این که آدمی در مواجهه با این سختی ها و ناملایمتی ها، صبر و آستانه تحمل و بردباری خود را افزایش دهد و بی شک این صبر و استقامت در سایه ایمان به خدای متعال و توکل بر ذات احدیت میسر می شود.

 

وی همچنین با اشاره به بیانی نورانی از امام علی (ع) مبنی بر این که انسان صبور، پیروزی را از دست نمی دهد، ولو این که زمان آن طولانی شود،گفت: امید و توکل به خدای متعال و بعد از آن صبر و بردباری، بهترین و مؤثرترین نیرویی است که انسان را به جلو هدایت می کند و او را با وجود همه سختی ها و مشقت ها و مشکلات از پا نمی اندازد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ و تقویت مساله تواصی به صبر و حق در سایه ایمان به خدای متعال و امید به آینده معنا و مفهوم پیدا می کند، گفت: اندیشمندان و متفکران به خصوص روان شناسان مسلمان همواره بر این نکته تأکید داشته اند که ایمان به خدا و صبوری در برابر سختی ها از جمله اصلی ترین عوامل موفقیت انسان هاست و البته در این راستا ما نیاز به کار جدی فرهنگی و تربیتی داریم.

 

وی افزود: از آن سو چنانچه بحث توکل بر خدا و صبر و استقامت در برابر مشکلات و سختی ها در میان نباشد، رهاوردش برای انسان تشویش، اضطراب و نگرانی و افسردگی است و حال آن که انسان مؤمن و کسی که توکلش در همه حال به خالق مهربان است، حتی در بدترین شرایط نیز دچار اضطراب و نگرانی و یأس و افسردگی نمی شود.

کد خبر 1042460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha