جشنواره ملی فیلم یادگار در قزوین برگزار می شود

اسماعیلی از برگزاری جشنواره ملی فیلم ‌های مستند میراث فرهنگی یادگار از ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» بیان کرد: جشنواره فیلم یادگار با هدف معرفی و تقویت میراث فرهنگی کشور با استفاده از ابزار فیلم و سینما به میزبانی قزوین و در سطح ملی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: بخش‌های این جشنواره شامل مسابقه سینمای مستند ایران، میراث ماندگار، جایزه میراث فرهنگی قزوین و میراث معنوی (میراث ناملموس) است که در بخش‌های مسابقه سینمای مستند ایران گروه مستندهای کوتاه تا ۴۰ دقیقه، گروه مستندهای نیمه بلند از ۴۰ تا ۷۰ دقیقه و گروه مستندهای بلند بالای ۷۰ دقیقه مدنظر است.

 

وی عنوان کرد: آثاری که با موضوع میراث فرهنگی استان قزوین (ملموس / ناملموس) ساخته شده است در بخش مجزایی مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد و به فیلم برگزیده «نشان راژیا» اهدا خواهد شد.

 

اسماعیلی افزود: همچنین آثاری که با موضوع میراث معنوی و ناملموس ساخته شده است در این بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به بهترین فیلم و کارگردان جوایزی اعطا خواهد شد.

 

وی یادآور شد: تمامی مستند سازان بدون هیچگونه محدودیتی می‌ توانند در این جشنواره شرکت کنند و آثار تولیدی از سال ۹۵ تا ۹۹ را به نشانی قزوین، غیاث آباد، بلوار آزادگان، جنب مسجد امام خمینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین کد پستی ۳۴۱۴۸-۱-۸۸۷۱ ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ و زمان برگزاری جشنواره ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به میزبانی قزوین خواهد بود.

کد خبر 1042471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha