هدف ما احیای جایگاه سرود در بخش های فرهنگی کشور است

منشی زاده با اشاره به فعالیت های گروه سرود « فجر جاوید » کانون غدیر یزد گفت: هدف ما احیای جایگاه سرود در بخش های فرهنگی کشور است.

خبرگزاری شبستان- یزد؛

کانون غدیر یزد  به عنوان یکی از کانون های برتر کشور در طرح ملی ایران قوی است که در نخستین رویداد ملی فهما توانست رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد و در دومین رویداد ملی فهما با عنوان « ایران قوی» بار دیگر به عنوان کانون برگزیده کشوری انتخاب شود.

این کانون در فعالیت های خود در بخش سرود توانسته در سطح کشور و استان بازدهی بسیار مناسبی داشته باشد که نتیجه آن نیز جذب جوانان و نوجوانان به این فعالیت فرهنگی بوده است.

 

 

استفاده از جوانان و نوجوانان کانونی و مسجدی، استفاده از شاعران برجسته کشوری و استانی به منظور تولید محتوای مناسب با ایام مختلف و مناسبت های گوناگون در سال و همچنین استفاده از موسیقی های مختلف از جمله ویژگی های گروه سرود این کانون است.

گروه سرود « فجر جاوید» کانون فرهنگی هنری غدیر یزد به عنوان یکی از گروه های سرود برتر شناخته شده در استان یزد است که پس از معرفی در نخستین رویداد ملی فهما ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور توانسته سرود های مختلفی را به نمایش بگذارد.

محسن منشی زاده، مدیر کانون غدیر یزد و مسئول گروه سرود فجر جاوید یزد در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: کانون غدیر یزد خوشبختانه توانسته در زمینه سرود گام های موثری برداشته و تولیدات مختلفی را در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: استفاده از شاعران برجسته و تولید محتوای مناسب و متناسب با ایام مختلف و همچنین ارائه آثار در کمترین زمان ممکن توانسته ویژگی های خوبی را برای این گروه سرود بوجود بیاورد.

مسئول گروه سرود فجر جاوید یزد با اشاره به فعالیت های این گروه در ایام شعبانیه و عید نوروز گفت: همزمان با این ایام گروه سرود و جوانان و نوجوانان گروه فعالیت های خود را به خوبی دنبال کردند و تواننستیم اجراهای مختلفی را در سطح استان و شهر داشته باشیم.

وی گفت: ما همزمان با تحویل سال در محل آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع) یزد اجرا داشتیم که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

منشی زاده بیان کرد: با توجه به اجرای برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی  شهرداری یزد با شعار « یزد 1400، یزد آرزوها»، یکی از این برنامه ها اجرای سرود در سراسر شهر یزد بود که گروه سرود فجر جاودید نیز در مناطق مختلف شهر یزد به اجرا پرداخت.

 

 

وی گفت: حضور در مسجد مقدس جمکران و اجرا و رونمایی از سرود « دلواپسی» در صف امام زمان (عج) با شاعری زهرا شایق و عالیه محرابی و موسیقی امیر دشتی، حضور در جشنواره ملی ادبی « آوای بی نشان» نیز از جمله برنامه های ما در این ایام بود.

مسئول گروه سرود فجر جاوید یزد بیان کرد: اجرا در شبکه سراسری قرآن در روز نیمه شعبان و شبکه قم و همچنین شبکه یزد نیز به عنوان اجراهای دیگر ما در این مدت بوده است.

منشی زاده ادامه داد: هدف ما اجرا با محتوای مناسب و احایای جایگاه سرود در جامعه است که امیدواریم بتوانیم با ایجاد کارهای جذاب در این مسیر گام برداریم.

کد خبر 1042522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha