تحصن فعالان حقوقی اروپا برای همبستگی با زندانیان بحرین

فعالان حقوقی در پایتخت های مختلف اروپا برای همبستگی با زندانیان بحرین تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، فعالان حقوقی در پایتخت های مختلف اروپا از جمله برلین، پاریس و لندن تحصن اعتراض آمیزی را در همبستگی با زندانیان عقیدتی برگزار کردند.

 

سفارت بحرین در برلین شاهد تحصن با زندانیان عقیدتی در بحرین است که با خطر ویروس کرونا در داخل زندان های مزدحم آل خلیفه روبه رو هستند. در این زندان ها به دلیل تراکم جمعیتی زندانیان احتمال ابتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد است.

 

متحصنان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان شدند. زندان های بحرین شاهد موجی از شیوع ویروس کروناست. مقامات آل خلیفه حوادث داخل زندان ها و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و تدابیری را که برای حفظ جان زندانیان اتخاذ می کند، پنهان می کنند.

 

پاریس پایتخت فرانسه نیز شاهد تحصن فعالان در همبستگی با زندانیان بحرینی شدند. آنها از مقامات آل خلیفه خواستند تا واقعیت را درباره وضعیت زندان جو که بدنام است، بیان کنند.

 

فعالان دو روز متوالی در برابر سفارت بحرین در لندن پایتخت انگلیس تحصن کردند. آنها دوباره خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در بحرین شدند و مخالفت خود را نسبت به سیستم مجازات جایگزین اعلام کردند.

 

برپایی این تحصن ها در راستای  تظاهرات ها و راهپیمایی انجام شد که برای همبستگی با زندانیان سیاسی و عقیدتی در خارج از بحرین به راه افتاد. مردم بحرین روز جمعه 13 فروردین مطابق تظاهرات خشم را برگزار کردند.

 

کد خبر 1042533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha