افتتاح ۴ باب کتابخانه در خراسان جنوبی تا شهریور ماه

حاجی با بیان اینکه ۴ باب کتابخانه طی ۶ ماه نخست امسال در خراسان جنوبی افتتاح می شود، گفت: این کتابخانه ها در باغستان فردوس، روستای تیغاب قاینات، روستای معصوم آباد خوسف و روستای بهمن آباد زیرکوه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود حاجی» امروز (15 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام شيوع ويروس كرونا به منظور حفظ سلامت اعضای کتابخانه ها و ارائه خدمات بهتر، اداره کل کتابخانه های عمومی استان اقدام به راه‌اندازی طرح «خدمت تحويل منابع» درب منازل کرده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح «خدمت تحويل منابع» در تمام کتابخانه های استان اجرا می شود، افزود: هدف از اجرای این طرح تسهیل خدمت رسانی به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان است و متقاضیان می توانند با تماس تلفنی با کتابخانه های عمومی و ثبت سفارش، کتاب مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرند.

 

وی در ادامه بیان کرد: به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی کتاب‌ها پس از بازگشت به کتاب‌های عمومی استان در یک اتاق قرنطینه به مدت هفت روز نگهداری و سپس به مخزن کتابخانه‌های استان وارد می‌شوند و تا 7 روز این کتاب‌ها به هیچ متقاضی دیگری تحویل داده نمی‌شود.

 

حاجی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی امکان جستجو در بیش از 125 میلیون رکورد از یک هزار و 800 پایگاه اطلاعاتی فراهم شده است، افزود: پژوهشگران می توانند با عضویت در کتابخانه های عمومی استان از مقالات فارسی و لاتین، کتاب های الکترونیکی، استانداردهای صنعتی، پایان نامه ها و دیگر منابع موجود در پایگاه تامین منابع علمی «مگاپیپر» استفاده کنند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی به افتتاح چهار باب کتابخانه عمومی در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 4 باب کتابخانه در باغستان فردوس با زیربنای 120 مترمربع، روستای تیغاب قاینات 160 مترمربع، روستای معصوم آباد خوسف 120 مترمربع و روستای بهمن آباد زیرکوه با زیربنای 120 مترمربع به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی در خصوص راه اندازی بخش های تخصصی در کتابخانه های عمومی استان طی سه ماه نخست 1400 اظهار کرد: در این راستا مقرر شده است که بخش تخصصی نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه محمدتقی کریم پور بیرجند راه اندازی شود.

 

حاجی در پایان به مهم ترین برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال 1400 اشاره کرد و افزود: آشنایی با روش های ساخت صنایع دستی، هنرهای خانگی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، زبان های خارجی و دوره های سوادآموزی و ارتقا و توسعه آموزش سواد اجتماعی و علمی از مهم ترن برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

 

 

کد خبر 1042728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha