شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری  بالا است

بانشی گفت:شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور خیلی بالا بوده، به گونه‌ای که در کشور ۲.۳ و در استان ۵.۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد مهدی بانشی» امروز (۱۵ فروردین ماه) به خبرنگاران، گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اسفند ماه ۲۶ فوتی، بهمن ۱۱ فوتی و فروردین ۱۷ مورد فوتی بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۶۸ سال است که بیشتر فوتی‌های در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای این استان بستری هستند، ادامه داد:از این تعداد ۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

 

بانشی گفت: شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور خیلی بالاست به گونه‌ای که در کشور ۲.۳ و در استان ۵.۱ درصد است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند بستری‌های کرونایی در استان نگران کننده بوده، به طوری که در هفته گذشته ۳۹۴ بستری داشتیم که در هفته‌های قبل‌تر این میزان زیر حدود ۱۳۰ نفر بوده که نشان دهنده افزایش بیماران است.

 

وی ادامه داد: حدود سه هفته است که کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک شدیدی شده و از سیر ۹۴۷ نفر مثبت به ۱۹۰۰ نفر مثبت رسیده است.

 

بانشی یادآور شد:از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون۳۶ هزار نفر بیمار کرونایی درکهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد، ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۷ هزار و ۸۷۵ مورد گزارش شده است.

 

کد خبر 1042732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha