تلاش برای رونمایی از سند مهندسی فرهنگی فارس تا روز شیراز

آیت الله دژکام گفت: امیدواریم سند مهندسی فرهنگی فارس تا روز شیراز به اتمام رسیده و در مکانی مانند حافظیه یا سعدیه مورد رونمایی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 15 فروردین) در دیدار نوروزی با استاندار فارس و شورای معاونین گفت: از تلاش های که دوستان در طول سال گذشته داشته اند تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: معمولا ادبیات برخی فعالان سیاسی در کشور ما به نحوی شکل گرفته که همیشه نیمه خالی را بیشتر از نیمه پر لیوان جلوه می دهیم اما جای هیچ تردیدی وجود ندارد که تلاش های زیادی برای حل مشکلات کشور و مردم توسط قوه اجرایی کشور و دیگر قوا شکل می گیرد که در جای خود قابل تقدیر است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: برخی فکر می کردند در سال 57 با یک انقلاب کار تمام می شود اما برپایی انقلاب، آغاز یک راه طولانی برای اداره جامعه است و نظام سازی و تشکیل ارکان حکومت گام های مهم بعدی بودند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) بیان کرد: شعاری که ما در سال ۵۷ داده ایم یک شعار الهی و مبنایی است که اساس زندگی که توسط تمدن های غربی شکل گرفته با آن جور نیست و می دانیم شعار ما حق است و تمدن غرب ناحق هستند ولی امروز زور جبهه ناحق زیاد است و طبیعی است که توقعات از جبهه حق زیاد است.

وی ادامه داد: سال های پر زحمت و پرمشقتی برای ملت ما بوده که به لطف خدا پشت سر گذاشته می شود و امیدواریم به مصداق «الفرج بعد الشدة» شرایط برای مردم بهتر شود و آرامشی به ملت عزیز ما دست دهد.

آیت الله دژکام با اشاره به سند مهندسی فرهنگی فارس گفت: قرار شد در شورای برنامه ریزی به این سند نگاه شود و پیگیر بوده ایم و امیدواریم که تا روز شیراز به اتمام رسیده و در مکانی مانند حافظیه یا سعدیه مورد رونمایی قرار بگیرد.

وی افزود: نگاه ما در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس این گونه بوده که یک هزار و 600 نفر از فرهیختگان استان در این خصوص نظر داشته باشند و امیدواریم پس از رونمایی از نقشه تلنگر دوباره ای برای مسائل فرهنگی استان باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به مسائل امنیت اخلاقی بیان کرد: برای حل این قضیه نیاز به یک سازماندهی داریم چون برقراری آرامش و امنیت اخلاقی، تنها با کار سلبی حاصل نمی شود و برخورد چاره کار نیست و باید در چارچوب ارزش ها و قانون و مقررات خودمان ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در کنار کار پلیس امنیت اخلاقی، ما نیازمند باید کار فرهنگی عالمانه و دقیق انجام دهیم و در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری باید نگاه جدی به این قضیه شود.

امام جمعه شیراز با ابراز خرسندی از روند مواسات و همدلی در فارس گفت: در این محور، کمک خوب گرفتیم اما اینکه چگونه و کجا هزینه می شود مشخص نیست در حالیکه اگر می خواهیم بگوییم ما با فقر مبارزه کردیم باید واقعیت موجود فقر را نیز دقیق بگوییم.

وی ادامه داد: ما زمانی آمار دقیقی از یتیمان و بی سرپرستان استان نداشتیم و گمان می کردیم نمی شود این افراد را ساماندهی کرد در حالیکه وقتی آمار را دقیق کردیم بار سنگینی نبود اما از روز اول چون واضح نکردیم گمان کردیم سرپرستی یتیمان کار سخت و نشدنی است.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: مسئولان در معاونت برنامه ریزی استانداری فارس در این زمینه باید با دقت بیشتری کار کنند تا آمارها در همه عرصه ها دقیق تر شود.

کد خبر 1042741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha