۹۵۰ کارگاه فعال صنایع دستی در شیراز فعال است

امیری با اشاره به اینکه ۹۵۰ کارگاه فعال صنایع دستی در شیراز فعال است، گفت: در شیراز ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی مشغول به کار هستند و ۲ هزار هنرمند بیمه شده صنایع دستی در شیراز حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصیب امیری» امروز (یکشنبه 15 فروردین) در مراسم آغاز به کار دبیرخانه «شیراز، شهر جهانی صنایع دستی» که در باغ «شمس» شیراز برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو گفت: از استاندار فارس، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اتاق بازرگانی و هنرمندان برای تحقق شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی تشکر می کنم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: در کل کشور ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ثبت شده اند که ۲ شهر آباده برای هنر «منبت» و شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در استان فارس نیز در این میان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵۰ کارگاه فعال صنایع دستی در شیراز فعال است، اضافه کرد: در شیراز ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی مشغول به کار هستند و ۲ هزار هنرمند بیمه شده صنایع دستی حضور دارند و امیدوارم این رقم اضافه شود.

امیری تاکید کرد: امیدواریم در سال جاری بیمه هنرمندان افزایش یابد و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز امروز شاهد افتتاح دبیرخانه شورای صنایع دستی شیراز هستیم و امیدواریم شاهد افزایش کارگاه های صنایع دستی شیراز و سایر نقاط استان باشیم.

وی ادامه داد: حمایت از هنرهای مختلف صنایع دستی، زمینه ساز فروش و بازاریابی هنر آنها خواهد بود و به همدلی تمام دستگاه ها نیاز داریم.

کد خبر 1042766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha