انجام بیش از ۱۵۰ عملیات امداد و نجات آتش نشانی شیراز در ایام نوروز

قانع گفت: آتش ‌نشانی شیراز در ۱۴ روز نخست فرورین جاری، ۱۵۵ عملیات امداد و نجات به انجام رساند.

«محمد هادی قانع» با اشاره به اقدامات آتش نشانی شیراز از زمان شیوع کرونا در شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: از 11 اسفند سال 98 تا کنون آتش نشانی شیراز تمامی معابر منتهی به بیمارستان های شیراز را ضدعفونی کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا آتش نشانان شهرداری شیراز به صورت 24 ساعته با موارد مختلف عملیات امداد و نجات درگیر شوند.

وی اضافه کرد: این عملیات به موارد ترکیب نادرست مواد شوینده و ضد عفونی کننده مختلف توسط شهروندان نیز مربوط می شد و موجب شد تا پوسترهای آموزشی تهیه و توزیع کنیم.

قانع اعلام کرد: آتش ‌نشانی شیراز در سال ۹۹ پنج هزار و ۷۹۵ مورد عملیات اطفا حریق، چهار هزار و ۴۰۹ عملیات امداد و نجات و سه هزار و ۱۳۵ عملیات امداد حیات وحش به انجام رساند.

وی ادامه داد: مقابله با آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی از ماموریت های مهم ما در سال گذشته بود که با اعزام تیم واکنش سریع به کوه «سبز پوشان» و ارتفاعات «شاپورجان» یک روزه آتش سوزی را مهار کردیم.

قانع اضافه کرد: مهار سه نوبت آتش سوزی در شهرک صنعتی، امداد رسانی به تانکر سه هزار لیتری در گردنه «باجگاه»، راه اندازی سایت آموزش آتش نشانان کشور به عنوان دومین سایت در کشور، ایجاد نخستین سایت آموزش سگ های تجسس در کشور و ... از اقدامات مهم آتش ‌نشانی شیراز در سال قبل بود.

وی با اشاره به انجام عملیات در نوروز 1400 گفت: آتش ‌نشانی شیراز در 14 روز نخست فرورین جاری، 155 عملیات امداد و نجات و 122 عملیات اطفای حریق به انجام رساند.

کد خبر 1042804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha