برخی از بدهی‌های  کارخانه «آی تی آی» را می‌توان از طریق دارایی‌های خودش تامین کرد

انصاری با اشاره به اینکه برخی از بدهی‌های کارخانه «آی تی آی» را می‌توان از طریق دارایی‌های خودش تامین کرد، گفت: گزارشات حسابرسی سال‌های ۸۸، ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ تنظیم شد و قرارداد گزارشات تکمیلی را هم بسته ایم و در حال انجام عملیات حسابرسی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خداکرم انصاری نماینده هیئت حمایت از صنایع در استان فارس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: گزارش مالی سال منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۳۸۸ تهیه شده است و هیئت مدیره وقت شرکت، گزارش مربوط را امضاء نکردند که حسابرسی اظهار نظر کند.


وی ادامه داد: گزارشات حسابرسی سال‌های ۸۸، ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ تنظیم شد و قرارداد گزارشات تکمیلی را هم بسته ایم و در حال انجام عملیات حسابرسی هستیم.


انصاری با اشاره به اینکه کارخانه در سال ۱۳۵۲ راه اندازی و سال ۱۳۸۳ به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: این کارخانه از سال ۸۳ تا ۸۸ در اختیار بخش خصوصی بوده است. در این مدت ۷ ماه حقوق و مزایای کارکنان، عقب افتادده است که به اعتصابات کارگری منجر و موجب شد که بر اساس قوانین و مقررات مربوط، کارخانه از اواسط اردیبهشت سال ۱۳۸۸ تحت پوشش هیئت حمایت قرار گیرد.


نماینده هیئت حمایت از صنایع در استان فارس اضافه کرد: در جلسه اوایل خرداد پارسال در بند ۲ مصوبه ستاد تسهیل مقرر شد هیئت مدیره شرکت, ۳۰۰ میلیارد ریال به صندوق دادگستری واریز کند تا مطالبات کارگران پرداخت شود و در پی آن، کارخانه را تحویل بگیرد، اما هیئت مدیره شرکت، این اقدام را انجام نداد و کارخانه را تحویل نگرفت.


انصاری گفت: سرمایه ثبتی این شرکت در زمان بحران, ۶ میلیارد ریال بود، اما بدهی شرکت ۱۲۲۰ میلیارد ریال بود و زیان انباشته شرکت در زمانی که هیئت حمایت، آن را تحویل گرفته, ۶۴۰ میلیارد ریال بوده است بنابراین این شرکت قادر به ادامه فعالیت نبود.
وی افزود: شرکت به روز رسانی نکرد و تجهیزات و فناوری‌های آن قدیمی بود و به فناوری‌های روز توجهی نداشت.


نماینده هیئت حمایت از صنایع در استان فارس گفت: برخی از بدهی‌های این کارخانه را می‌توان از طریق دارایی‌های این کارخانه تامین کرد از جمله یک درصد سهام شرکت توسعه صادرات خارک، ساختمان واقع در شیراز به ارزش ۶۰ میلیارد تومان، مهمانسرا و دفتر تهران و زمین ۶ هزار متری بیرون از کارخانه.


انصاری با بیان اینکه تفاهم نامه و قرارداد‌هایی برای راه اندازی کارخانه بسته ایم، ادامه داد:بیش از ۱۰۰ شرکت برای مشارکت در راه اندازی کارخانه اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 1042819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha