۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ایل راه های عشایری مصوب شد

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار، برای مرمت ایل راه های عشایری این شهرستان مصوب شد.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: 16 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده 10 خسارت ایل راه ها برای مرمت ایل راه های عشایری این شهرستان مصوب شده که از این میزان 45 درصد اعتبارات هزینه شده است.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان بیان کرد: این میزان اعتبار برای تعمیر و مرمت ابنیه فنی هشت مسیر و شاهراه اصلی تردد عشایر است و خسارت به ابنیه راه ها و زیرساخت های عشایری در اولویت کاری قرار گرفته است.

 

ابراهیمی عنوان کرد: این مسیرها شامل کوه شاه جهان (ابنیه، گابیون، حفاظت راه و آب گذر)، کوه باغان (ابنیه فنی پل و مرمت راه) و کوه فاطمه خانم است که با توجه به شرایط آب و هوایی به زودی عملیات آن آغاز می شود.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت دسترسی راحت عشایر به ییلاق ها و مسیرهای ارتباطی تصریح کرد: اعتبارات مصوب شده جهت تخریب پل های ارتباطی، سازه های گابیونی و حفاظتی جاده ها، آب نماها، آب گذرهای جاده ای و مرمت و بازسازی راه هزینه خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: جهت تکمیل و بهره برداری ایل راه های عشایری شهرستان 10 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است که با اتمام این عملیات بیش از 500 خانوار عشایری از مسیرهای اصلی تردد و از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: طول کل راه های عشایری این شهرستان 480 کیلومتر در 18 مسیر کوچ و ایل راه موجود شمالی، میانی و جنوبی است.

 

کد خبر 1042906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha