خوسف نیازمند اعتبارات ویژه بحران در بحث خشکسالی است

آخوندی با اشاره به کاهش شدید نزولات آسمانی و کاهش ۷۵ درصدی بارندگی در شهرستان خوسف، خواستار اعتبارت ویژه بحران از محل اعتبارات استانی و ملی برای شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی آخوندی» امروز (16 فروردین) در جلسه مشورتی با موضوع خشکسالی با اشاره به کاهش 75 درصدی بارش باران در شهرستان خوسف، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی شدید در شهرستان خوسف وجود دارد به نحوی که در اسفند سال گذشته و فروردین ماه هیچگونه بارندگی صورت نگرفته است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه سال گذشته درخصوص بارش باران استثنا بود و جبران خشکسالی ها را نداشته ایم، افزود: دستگاه های استانی و ملی باید در خصوص شرایط خشکسالی شهرستان تدابیر لازم را اتخاذ و اعتبارات ویژه بحران را برای شهرستان در نظر بگیرند.

 

وی از دستگاه های شهرستان خوسف خواست تا برای حل مشکلات خشکسالی برنامهها و پیشنهادات عملیاتی و اجرایی را ارائه دهند تا در جذب و توزیع اعتبارات ملاک عمل قرار گیرد چراکه موضوع خشکسالی و کاهش شدید نزولات آسمانی برنامه های عادی را متاثر می کند لذا باید پیش بینی های لازم انجام شود.

 

وی خواستار برقراری برخی بیمه ها و هماهنگی ها و اطلاع رسانی ها برای جبران خسارت های خشکسالی شد و افزود: جهاد کشاورزی باید آفات منطقه را احصاء و برای پیشگیری از معضلات بعدی راهکارهای مقابله ای را چاره اندیشی کند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای رفع محدودیت های ورود و خروج دام از شهرستان باید دستورالعمل‌های مجوز خروج دام از شهرستان توسط کارشناسان دامپزشکی بررسی شود، گفت:  مجوز خروج دام از شهرستان باید با هماهنگی استان بررسی و انجام شود.

 

آخوندی خواستار پیگیری و برقراری برخی حمایت های دولتی از جمله اختصاص سهمیه یارانه برای تأمین برخی داروها، علوفه ها و نهاده های دامی شد و عنوان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، آبرسانی سیار باید توسط دستگاه های متولی با اولویت انجام و پیش بینی اجاره تانکر و منبع آبی را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در شرایط خشکسالی طغیان بیماری در دام ها و مزارع را خواهیم داشت، افزود: دستگاه های متولی باید در این خصوص تدابیر لازم را داشته باشند.

 

فرماندار نهنبدان با اشاره به شرایط خشکسالی در سیستان و بلوچستان پیش بینی مهاجرت از این استان را داشت و گفت: سر ریز جمعیت خدمات رسانی به ویژه در بخش آبرسانی را متاثر خواهد شد لذا آب و فاضلاب باید آمار جمعیت تغییر یافته در روستاها را به روز رسانی کند.

 

آخوندی تصریح کرد: اعتبارات خشکسالی و مدیریت بحران ربطی به سهمیه بندی اعتبارات شهرستان ندارد، لذا باید سهمیه ویژه با توجه به خشکسالی و آمار جمعیتی شهرستان درخواست شود، همچنین تلاش می شود تا سهمیه بندی اعتبارات شهرستان با توجه به شرایط خشکسالی و جمعیتی که بر شهرستان افزوده شده، تغییرکند.

 

وی بیان کرد: در شهر ماژان 450 نفر جمعیت داشته ایم اما هم اکنون 450 خانوار داریم یعنی یک هزار و 500 نفر نیازمند آب و خدمات در شهر جدید ماژان هستند که این مشکل باید با مطالبه گری آب و فاضلاب رفع شود.

 

فرماندار خوسف در پایان از دستگاه های استانی و ملی خواستار کمک های خاص و تخصیص اعتبارات ویژه خشکسالی شد تا برای مشکلات دام، طغیان امراض و بیماری ها پیشگیری لازم انجام شود.

 

 

 

کد خبر 1042955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha