دیوان کامل اشعار مختومقلی فراغی به زبان فارسی ترجمه شد

جرجانی گفت: دیوان کامل اشعار مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایرانی با تلاش ۸ ساله شش نفر از فعالان فرهنگی و ادبی ترکمن به زبان فارسی ترجمه شد.

«موسی جرجانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: آقایان مشهد قلی قزل، موسی جرجانی، خال محمد پقه، امانقلیچ شادمهر، حاجی محمد قرنجیک و عاشر محمد رئوفی؛ گروه مترجمین اشعار مختومقلی فراغی در مدت 8 سال 400 عنوان شعر دیوان مختومقلی فراغی را به زبان فارسی ترجمه کردند.

 

دبیر گروه مترجمین اشعار مختومقلی با بیان اینکه برای این اقدام ۹۵ جلسه مستمر برگزار شد، افزود: در این مجموعه چهار جلدی ۴۰۰ شعر دیوان مختومقلی ترجمه شده است که هر جلد آن شامل ۱۰۰ شعر است.

 

وی ادامه داد: برای دقت و بررسی بیشتر در کارمان دیوان ها و منابع مختلف را گردآوری و به آنها مراجعه شد و کتابخانه خوبی تشکیل شده است.

 

جرجانی خاطرنشان کرد: در ابتدای کار، ديوان هاي متعدد چاپ شده مختومقلی را جمع و همه تحقیق و بررسی شد.

 

وی ادامه داد: مختومقلی فراغی شخصیت برجسته ایرانی است که به کل بشریت تعلق دارد و باید در معرفی این شخصیت تلاش کنیم.

 

دبیر گروه مترجمین اشعار مختومقلی افزود: در دیوان مختومقلی اشعاری در مورد وطن پرستی، اتحاد و همدلی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و در خصوص اهل بیت (علیهم السلام) را شاهد هستیم.

 

وی گفت: علاقمندان به فرهنگ و ادب ترکمن و دوستداران مختومقلی فراغی و ترجمه فارسی اشعار مختومقلی می توانند جهت سفارش و پیش خرید مجموعه چهار جلدی ترجمه شده دیوان مختومقلی با روابط عمومی گروه مترجمین، (عاشر محمد رئوفی 09119796414) در ارتباط باشند.

 

کد خبر 1042967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha