رشد ۴۷ درصدی پهنای باند ورودی استان فارس در یک سال گذشته

سهرابی گفت: فارس از درگاه های اصلی کشور است و در یک سال گذشته پهنای باند ورودی استان فارس با ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ۴۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (دوشنبه 16 فروردین) با اشاره به افزایش پهنای باند ورودی استان فارس به خبرنگاران گفت: فارس بیش از چهار هزار و 200 کیلومتر فیبر نوری دارد و پس از تهران زیرساختی ترین استان کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: فارس از درگاه های اصلی کشور است که به استان های همجوار نیز سرویس می دهد و در یک سال گذشته پهنای باند ورودی استان فارس با 555 گیگابیت برثانیه افزایش 47 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته پهنای باند اینترنت در فارس به 871 گیگابیت برثانیه افزایش یافت و نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 115 برابری داشته است.

سهرابی اعلام کرد: با ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای 20 خانوار فارس، در سال جاری امکان دسترسی 192 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است و بیش از 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه دارند.

سهرابی با اشاره به توسعه خدمات اینترنت پر سرعت در شهرهای فارس بیان کرد: 102 شهر استان در قالب یک هزار و 328 سایت از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: با اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در قالب فیبر نوری با هدف ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یک هزار و 500 کیلومتر فیبرنوری برای استان در 2 فاز در نظر گرفته شده و تا کنون 250 کیلومتر توسط مخابرات منطقه فارس اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با پرداخت 28 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب 40 طرح مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل منابع قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان، زمینه اشتغال 60 نفر در فارس فراهم شد.

سهرابی اعلام کرد: سه هزار و 952 مدرسه شهری و روستایی در استان به اینترنت رایگان در طرح هوشمندسازی مدارس متصل شده است که شامل 2 هزار و 894 مدرسه در مناطق روستایی و یک هزار و 58 مدرسه در مناطق شهری استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: راه اندازی پنجمین سایت G5 کشور توسط اپراتور دوم در شیراز یکی از پروژه های مهم اجرا شده در استان است و گام مهمی در حرکت به سوی تحول دیجیتال فارس به شمار می رود.

کد خبر 1043024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha