چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ و ۹۹ معرفی می شود/ مضامین حق و حقیقت در دایره هنر انقلاب است

معلمی با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه هنر انقلاب به ترتیب چهره هنر سال ۹۸ و ۹۹ معرفی می شود، گفت: انقلاب مختص به سال ۵۷ نیست و در این ۴۲ سال جریان دارد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مجدالدین معلمی» امروز دوشنبه 16 فروردین در نشست رسانه ای هفته هنر انقلاب که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: ششمین سال است که حوزه هنری اقدام به معرفی چهره هنر سال می کند. یک آکادمی متشکل از مجموعه پیشکسوتان عرصه هنر و مدیران فرهنگی داریم که افرادی که فعالیت های مقبول در فضای عمومی و مردمی می کنند را شناسایی می کنند.

 

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال در شرایط سخت به چهره های هنر انقلاب رسیدیم، عنوان کرد: سال قبل نیز در این زمینه با مشکل مواجه بودیم زیرا سینماها، گالری ها و در کل فضای هنری از کرونا آسیب دید. یک دستاورد خوب این بود که توجه به رسانه های جدید بیشتر جلب شد. سال گذشته به لحاظ تولیدات هنری در رسانه های جدید کم نظیر بود. تولیدات هنری در خصوص کرونا، محرم و سالگرد شهادت سردار سلیمانی تجلی خوبی یافت. سال گذشته برای فعالان هنر و فرهنگ سال سختی بود اما تجربه متفاوتی ایجاد کرد.

 

معاون هنری حوزه هنری با اشاره به اینکه هنرمندان انقلاب نسبت به دغدغه های اجتماعی و مسایل سیاسی و بین المللی بی تفاوت نیستند، تصریح کرد: حضور 66 کشور در جشنواره فلسطین تنها نیست، اتفاق بزرگی است و نشان دهنده اعتبار برگزارکننده و اعتماد هنرمندان به ایران و همچنین اعتقاد آنها به فلسطین است.

 

معلمی اظهار داشت: هنرمند متعهد و انقلابی نسبت به پدیده های پیرامون خود بی تفاوت نیست. انقلاب مختص به سال 57 نیست و در این 42 سال جریان دارد. مضامین حق و حقیقت در دایره هنر انقلاب قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در سال 98 نتوانستیم چهره هنر انقلاب معرفی کنیم، گفت: به دلیل شیوع کرونا مرتب برنامه معرفی چهره هنر انقلاب به تعویق افتاد. تجربه ای نداشتیم و نمی دانستیم چه زمانی این بیماری ریشه کن می شود و به همین دلیل مراسم به تعویق افتاد. بر این اساس در مراسم افتتاحیه هنر انقلاب چهره هنر انقلاب سال 98 و در اختتامیه هفته هنر انقلاب چهره هنر سال 99 معرفی می شود. 

 

معاون هنری حوزه هنری خاطرنشان کرد: 110 نفر از چهره های برجسته فرهنگی هنری در نظرسنجی ما مطرح شدند که 14 نفر نامزد و نهایتا پنج نفر انتخاب شدند. میکاییل براتی گرافیست، علی حدادی اصل عکاس، محمدرضا حسابی و حسین صفارزادگان کارگردان، محمدرضا دوست محمدی طراح، کلر ژوبرت نویسنده، جلیل سامان فیلمنامه نویس و کارگردان، محمدرضا سرشار نویسنده، سیاوش سرمدی کارگردان، محمدرضا شفاه موسس باشگاه سوره، زینب عرفانیان نویسنده، افشین علاء شاعر، عبدالمجید قدیریان نقاش و طراح صحنه، علی محمد مودب شاعر و وحید یامین پور نویسنده 14 نامزد چهره سال بودند که در نهایت چهره سال از بین پنج نفر یعنی افشین علاء، محمدرضا دوست محمدی، علی محمد مودب، وحید یامین پور و جلیل سامان انتخاب می شود.

 

معلمی با اشاره به برگزاری افتتاحیه هفته هنر انقلاب در روز چهارشنبه 18 فروردین اظهار داشت: این مراسم در گلزار شهدا در جوار مزار شهید مرتضی آوینی برگزار می شود. در این مراسم چهره سال هنر در سال 98 معرفی می شود. اختتامیه هفته هنر انقلاب دوشنبه 23 فروردین به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و چهره هنر سال 99 معرفی می شود. همچنین در هفته هنر انقلاب اسلامی در موزه تمبر از شش تمبر از اثر فاخر هنرمندان رونمایی می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1043033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha