برداشتن تحریم های دوران ترامپ کفایت نمی کند

مرندی با اشاره به اینکه برداشتن تحریم های دوران ترامپ کفایت نمی کند گفت: حتی اگر تحریم های دوره ترامپ برداشته شود باز تحریم های دوران اوباما باقی می ماند چون اجرای برجام توسط اوباما هیچگاه انجام نشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمد مرندی کارشناس مسائل آمریکا در ادامه این برنامه درباره اختلاف نظر بین مقامات آمریکا مبنی بر برداشتن تحریم ها گفت: با اطمینان نمی شود این را تاکتیک بیان کرد چون در حال حاضر آمریکا با یک رئیس جمهور قوی شروع نکرده است.
وی افزود: آن چه که مشخص است تیم بایدن به خانم کلینتون نزدیک هستند و خانم کلینتون جزو طیف تندروها بود.


مرندی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بایستی با عقلانیت با این ها رو برو شود و اعتماد نکند چون تجربه برجام را داریم.


این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه برداشتن تحریم های دوران ترامپ کفایت نمی کند گفت: حتی اگر تحریم های دوره ترامپ برداشته شود باز تحریم های دوران اوباما باقی می ماند چون اجرای برجام توسط اوباما هیچگاه انجام نشد.


وی افزود: ایران بایستی با احتیاط کامل جلو برود و باید تجربیات گذشته را مدنظر قرار دهیم و شتاب زده عمل نکنیم.


مرندی گفت: در داخل کشور یک اجماعی وجود دارد که ما برجام را امضا کردیم و حاضریم به برجام برگردیم به شرط اینکه طرف مقابل برجام را اجرا کند که این سیاست رسمی ایران است.

 

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: در زمان اوباما، آمریکایی ها به برجام عمل نکردند و اوباما به تحریم ها لقب فلج کننده داد و ترامپ این تحریم ها را فشار حداکثری عنوان کرد.


وی تصریح کرد: اگر ما کوتاه بیاییم عملاً به آمریکایی ها این پیام را می دهیم که نیازی نیست به تعهدات خود عمل کنید و در آینده آمریکا فشار را تشدید خواهد کرد.


مرندی گفت: علت اینکه امروز ایران نباید با آمریکا مذاکره کند این است که اگر ما مذاکره کنیم آمریکا درباره موضوعات دیگر قصد مذاکره دارد و ایران حرف منطقی دارد چرا که ما مذاکره کردیم، اگر می خواهید دوباره با ما مذاکره کنید ابتدا عملکرد خود را در مذاکرات قبلی اعلام کنید.


این کارشناس مسائل آمریکا افزود: نباید در داخل کشور به طرف مقابل یک ضعف القاء شود و همچنین نبایستی عملکردی داشته باشند که طرف مقابل مطالبه گر شود.

کد خبر 1043183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha