نشاط معنوی را در مساجد می‌توان به جوانان تزریق کرد

خسروانی پور، گفت: نشاط معنوی را در مساجد می‌توان به جوانان تزریق کرد، یک امر بسیار مهم و پیچیده است که باید به صورت یک طرح کارشناسی شده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق توسط متخصصان انجام شود.

حمید خسروانی پور رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: از صدر اسلام تاکنون مساجد به عنوان پایگاه دینی مسلمانان محسوب می‌شوند و در کنار اهمیت‌شان در امور مذهبی به عنوان پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی نیز به شمار می‌رفتند.

 

وی خاطر نشان کرد: این اماکن مقدس در واقع بستری برای مدیریت و توسعه دین و مسائل اجتماعی  بودند اما امروز نیاز به یک بازتعریف و بازنگری در انتقال و ارتقاء مفاهیم اجتماعی و فرهنگی متناسب با شرایط روز و با استفاده از علوم و فنون جدید در این زمینه احساس می شود.

 

رئیس اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: بی تردید مسجدی که با مدیریت منسجم برای جذب حداکثری افراد جامعه تلاش کند و پاسخگوی نیازهای روز افراد باشد، می‌تواند علاوه به هدایت به مدیریت مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز دست یابد و جلوی بسیاری آسیب‌های اجتماعی را بگیرد و پر واضح است که ثمره کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط و امید میان افراد جامعه است و شهروندان در چنین شرایط سالمی می‌توانند به رشد، توسعه و شکوفایی در جوامع خود دست پیدا کنند.  

 

خسروانی پور با بیان اینکه نقش مساجد در تاریخ اسلام بی‌بدیل است، افزود: امروزه خطرهای بزرگی از سوی دشمنان جوانان و نوجوانان کشور را تهدید می‌کند که اگر به فکر چاره نباشیم، با آسیب‌های جدی تر در لایه های عمیق تر مواجه خواهیم شد، شاید راهکار مقابله با بخشی از این ناهنجاری ها توجه بیشتر به مسجد و بازیابی نقش مساجد در حوزه های اجتماعی و شهروندی است.

 

وی ابراز کرد: فعالیت‎های مختلفی می‌توان به منظور جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد انجام داد که ایجاد نشاط اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌ها از جمله مزایای این امر است.  

 

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: جامعه‌ای که دارای افراد با نشاط باشد می‌تواند به پویایی و سلامت و در نتیجه توسعه دست یابد. مساجد با محوریت امامان جماعت باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند. 

کد خبر 1043269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha