ملایر وارد وضعیت نارنجی کرونا شد/نیازمند همراهی مردم هستیم

ولدی گفت: ملایر وارد وضعیت نارنجی کرونا شده و نیازمند همراهی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر "قدرت الله ولدی" امروز سه شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان ملایرگفت :ملایر از وضعیت زرد کرونا به نارنجی تبدیل شد و با روند صعودی شیوع ویروس آن هم از نوع جهش یافته انگلیسی و تبدیل وضعیت ابتلا به کرونا از پلکانی به آسانسوری، در وضعیت خطرناک و قرمز کرونا قرار دارد.

فرماندار ملایر بیان کرد: با همراهی مردم، کسبه و اصناف، مدیران و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان طی حدود 2 ماه گذشته شرایط ثابتی در کرونا با وضعیت زرد داشتیم، اما سفرهای نوروزی، ورود میهمانان به ملایر، دید و بازدیدها و دورهمی های خانوادگی در ایام تعطیلات فروردین، موجب خیز دوباره کرونا و قرار گرفتن در پیک چهارم کرونا شد.

وی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، مشاغل گروههای سه و چهار به مدت 2 هفته در این شهرستان تعطیل است و تنها مشاغل گروه یک و 2 و واحدهای تامین کننده کالاهای اساسی مردم مجاز به فعالیت هستند.

ولدی یادآور شد: تیم های 15 گانه نظارت و بازرسی در این شهر فعال می شود و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد

وی گفت:علاوه بر مسدود بودن ورودی های ملایر در میدان انقلاب و پل انقلاب، میدان استقلال و میدان تعاون و کنترل ورودی و خروجی های شهر توسط پلیس، ورودی های سه شهر زنگنه، جوکار و سامن نیز توسط پلیس مسدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، خروج خودروهای بومی از شهرستان و همچنین ورود خودروهای با پلاک غیربومی از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان ممنوع است و در صورت تخلف مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهند شد و در صورت سرپیچی، خودرو توسط پلیس متوقف می شود افزود: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد همچنان قابل اجرا است و برای خودروهای متخلف جریمه 200 هزار تومانی توسط پلیس و دروبین های نظارتی در سطح شهر اعمال خواهد شد.

فرماندار ملایر یادآور شد: تمامی مراسمهای مذهبی و مناسبتها؛ اجتماعات و آموزشهای حضوری در سطح شهر، مساجد و مصلی ها، آرایشگاههای زنانه، سینما و تئاتر، حوزه های علمیه، باشگاهها و سالنهای ورزشی و تالارهای پذیرایی تعطیل است و تا 2 هفته محدودیتها در این شهرستان قابل اجرا است.

وضعیت کرونا در ملایر به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است

محسن ترکاشوند  نیز گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های ملایر در اول فروردین امسال ۱۱ نفر بود که هم اکنون تعداد موارد بستری در نیمه فروردین به یکصد نفر رسیده و شاهد افزایش ۹ برابری تعداد موارد بستری بیماران در بیمارستان‌های این شهرستان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر  با ارایه آمار مقایسه‌ای موارد مثبت کرونا در اسفند سال گذشته با فروردین امسال افزود: موارد مثبت کرونا در یکماه اسفند سال گذشته ۲۰۰ مورد بود، در حالیکه تعداد موارد مثبت در ۱۵ روز فروردین به ویژه در هفته دوم، از ۲۰۰ مورد به ۶۰۰ مورد مثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه فقط در شب گذشته ۲۴۱ مورد تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شد که بیش از ۵۰ درصد این تعداد مثبت خواهد شد بیان کرد: عمدهترین نگرانی ما درگیری همه اعضای خانواده به ویژه سنین زیر ۵۰ سال و جوانان است که نیمه دوم فروردین و اوایل اردیبهشت وارد پیک خطرناک کرونا خواهیم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: خطری که هم اکنون ما را تهدید می‌کند، درگیر شدن کادر درمان، پزشکان و متخصصان ما به ویروس کرونا است، در حالی‌که تعدادی از آنها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در ارزیابی چهارشنبه هفته جاری احتمال قرمز شدن وضعیت ملایر وجود دارد، ادامه داد: در چهار روز گذشته ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های ملایر پر شده است و با احتمال قرار گرفتن در وضعیت قرمز، بیمارستان‌های این شهرستان از نظر تجهیز اقلام دارویی، پزشک، کادر درمان و کنترل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در سه بیمارستان در آمادگی کامل است.

وی تاکید کرد: برای گذر از شرایط خطرناک پیک چهارم کرونا، باید مراسم‌های عروسی و عزا، دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی به حداقل برسد و حساسیت در سطح شهر و اعلام هشدارهای خطرناک پیک چهارم کرونا ایجاد شود.

کد خبر 1043355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha