هیچگونه تهدیدی مبنی بر شیوع کرونای برزیلی در خوزستان وجود ندارد

حیاتی گفت: به دلیل فاصله ۴۰ روزه ای که کشتی های برزیلی تا رسیدن به مرز آبی ایران دارند، هیچگونه تهدیدی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در خوزستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی الله حیاتی» صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ فروردین) در جلسه قرارگاه کرونای خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: به منظور توسعه رعایت پروتکل های بهداشتی و لزوم اجرای آن در همه دستگاه ها  براساس مصوبه ستاد ملی کرونا افرادی که در دستگاه هاه پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند بار اول تذکر کتبی، بار دوم درج در پرونده، بار سوم انفصال از خدمت و در بار چهارم اگر این دستورات رعایت نشود فرد از مجموعه اخراج خواهد شد.

 

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان در خصوص شیوع ویروس کرونای برزیلی افزود: به دلیل فاصله 40 روزه ای که کشتی های برزیلی تا رسیدن به مرز آبی ایران دارند، هیچگونه تهدیدی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در خوزستان وجود ندارد؛ گاهی اوقات برخی مصاحبه ها از سوی مسئولان، موجب ایجاد تشنج در جامعه می شود.

 

وی در خصوص فعالیت بازرسان ستاد کرونا عنوان کرد: بر اساس قانون نحوه فعالیت سازمان های مردم نهاد در همکاری با مجموعه های بهداشت و درمان به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مشخص شده است و در همین راستا کمیته ای متشکل از اداره کل اجتماعی، بازرسی و معاونت بهداشت و درمان تشکیل شود.

 

حیاتی با بیان اینکه موضوعاتی که در سطح ملی مورد بحث قرار می گیرند در سطح ملی نیز تصمیم گیری می شوند اضافه کرد: ما در استان خوزستان مبنای فعالیت خود را نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهیم؛ مبنای حضور کارکنان در ادارات براساس رنگبندی شهرها خواهد بود.

 

وی برگزاری تجمعات بزرگ را چالش بزرگی برای استان عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه صورت گرفته متوفی‌ها زیرنظر سازمان آرامستان ها و در شهرستان ها زیرنظر دانشگاه ها خواهند بود و فرمانداران به منظور کنترل تجمعات تذکرات لازم را بدهند.

 

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان 9 شهر قرمز و 9 شهر نارنجی دارد ابراز کرد: محدودیت ها همچنان باید ادامه داشته باشند و طرح شهید سلیمانی با جدیت باید پیگیری شود، متاسفانه در مقطعی دچار عادی انگاری شدیم که همان موجب افزایش شیوع شد که امیدواریم با همدلی و همکاری بیشتر مردم بتوانیم این ویروس را بهتر از گذشته کنترل کنیم.

 

وی در خصوص ماه مبارک رمضان یاد آور شد: هیچ تجمعی در هر مقطعی پذیرفته نیست و در خصوص ماه مبارک رمضان منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و همچنان مبنای کار ما ممنوعیت تجمعات است؛ نحوه فعالیت ادارات تا ماه مبارک رمضان 8:30 تا 13:30 خواهد بود و پس از ابلاغیه فعالیت ادارات در ماه مبارک رمضان اعمال خواهد شد.

 

کد خبر 1043402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha