برگزاری انتخابات در ۱۲۵ روستای شهرستان سربیشه

محمدی گفت: ۱۲۵ روستای سربیشه واجد شرایط برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراها هستند.

«محمد محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ۱۲۵ روستای سربیشه واجد شرایط تشکیل شورا هستند، گفت: از این تعداد ۴۰ روستا در بخش مرکزی، ۴۶ روستا بخش مرکزی مود و ۳۹ روستا در بخش درح هستند.

 

فرماندار سربیشه تعداد ثبت‌نام کنندگان نهایی تا این لحظه (انجام مصاحبه) در بخش مرکزی را ۱۵ نفر، بخش مود ۲نفر و بخش درح را۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي روستا و تیره های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه  ۲۲ فروردین ماه (به مدت ۷ روز) ادامه دارد.

 

محمدی با بیان اینکه ثبت نام به چهار روش انجام می شود، افزود: متقاضیان می توانند از طریق رایانه، دفاتر پیشخوان و به صورت حضوری (از ساعت۸ تا ۱۸)، اپلیکیشن موبایل ثبت نام کنند و می بایست مالک تلفنی که با آن ثبت نام می کنند، باشند.

 

به گفته وی متقاضیان ثبت نام به استناد ماده 30 قانون داوطلبان هنگام ثبت نام بايد شرایطی مانند تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملي به اسلام و ولايت مطلقه فقيه، ابراز وفاداري به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سکونت در محدوده بخش حوزه انتخابی و... را دارا باشند.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه در روستای بالای ۲۰۰ خانوار حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و ساير روستاها سواد خواندن و نوشتن کفایت می کند، یادآور شد: روستاهای سلم آباد، نازدشت، مختاران و چنشت بالای ۲۰۰ خانوار هستند به همین علت افرادی که یک دوره کامل عضویت شورا را دارند از یک مدرک تحصیلی معاف هستند.

 

محمدی تأکید کرد: كساني كه سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را داشته باشند چنانچه در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

 

به گفته فرماندار سربیشه شهرداران، مديران مناطق شهرداری و مؤسسات وشركت هاي وابسته و دهیاران از عضويت در شوراي اسلامي شهر و روستاي محل خدمت محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

 

محمدی در ادامه گفت: روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر شورای ۵ نفره دارند که در شهرستان سربیشه  روستایی با این جمعیت نیست.

 

وی مدارک لازم برای ثبت نام در شوراهای اسلامی روستاها را ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار، عکس  ۴ × ۳ جديد، اصل و تصوير مدرك معتبر ايثارگري (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداري از امتياز يك مقطع تحصيلي بالاتر و ... اعلام کرد.

 

فرماندار سربیشه از افراد توانمند و دارای شرایط خواست تا با حضور خود قدمی برای توسعه روستاها بردارند چرا که شورا یک نهاد حقوقی مستقل برای تعیین دهیار، تصمیم گیری در تمامی امورات روستاها و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.

 

محمدی تأکید کرد: چنانچه افراد دارای شرایط در انتخابات شوراها شرکت نکنند تا چهار سال آینده از داشتن شورا و اين ظرفیت بسيار مطلوب بومی محروم خواهند بود.

 

 

 

کد خبر 1043440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha