انفجار کرونا در فارس با شناسایی ۲ هزار مبتلای جدید

لطفی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار مبتلای جدید شناسایی شده که انفجار کرونایی در ماه های اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرزاد لطفی»، امروز (سه شنبه 17 فروردین) با اشاره به شناسایی 2 هزار مورد جدید مبتلا به کرونا ر جمع خبرنگاران گفت: در 24 ساعت گذشته 2 هزار مبتلای جدید شناسایی شده که انفجار کرونایی در ماه های اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: آمار انفجاری کرونا در فارس پیامد سهل انگاری های نوروز امسال است که موجب افزایش ابتلا، بستری بیماران و جان باختن مبتلایان در روزهای اخیر شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 300 بیمار جدید مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند و ظرفیت موجود تخت های بیمارستانی پر شده است.

لطفی تصریح کرد: مرم باید خطر بالای ابتلای گونه انگلیسی کرونا را جدی بگیرند و نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و متاسفانه حجم بالایی از بیماران کرونا در استان در حال حاضر به این گونه مبتلا هستند و در روزهای آینده، شرایط بحرانی تر نیز در پیش داریم.

وی ادامه داد: با قرمز شدن وضعیت در شیراز و برخی شهرستان های دیگر فارس، برخی محدودیت ها در استان اعمال شده و اصناف گروه یک در شهرهای قرمز اجازه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در گروه های هدف گفت: امیدواریم با گسترش این اقدام در جامعه طی ماه های آینده و پایبندی به رعایت بهداشت شاهد بهبود وضعیت در استان باشیم.

 

کد خبر 1043454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha