۴۰۴ نفر در انتخابات شورای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی ثبت نام کردند

قهرمانی گفت: در پایان دومین روز نام نویسی از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها، ۴۰۴ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مهدی قهرمانی» عصر امروز (۱۷ فروردین) در نشست خبری با اشاره به اینکه دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر با استقبال بیشتری روبه‌رو شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۰۴ نفر در انتخابات شوراها در استان ثبت‌نام کردند که این ثبت‌نام در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی افزود: از این تعداد، ۷۲ نفر در بیرجند، ۹ نفر در بشرویه، ۲۹ نفر در خوسف، ۴۸ نفر در درمیان، ۱۱ نفر در زیرکوه، چهار نفر سرایان، ۶۴ نفر سربیشه، ۲۹ نفر طبس، ۲۰ نفر فردوس، ۷۱ نفر قاین و ۴۷ نفر دیگر در شهرستان نهبندان ثبت نام خود را انجام دادند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۳۶ نفر از بانوان هستند، افزود: ۹۱ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری ها و فرمانداری ها اقدام به نام نویسی کردند.

 

قهرمانی ادامه داد: ۲۶۹ نفر از داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی ثبت نام کرده اند.

 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با اشار به اینکه ۹۱۶ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند، گفت: داوطلبان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی، رایانه شخصی، دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت نام کنند.

 

وی درخواست کرد کاندیداها ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و با توجه به شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان، انتظار می رود کاندیداها از سه مرحله اپلیکیشن موبایلی، کامپیوتر شخصی و حضور در دفاتر پیشخوان برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها و تیره‌های عشایری استفاده کنند.

 

گفتنی است؛ شرایط ثبت نام برای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰ خانوار مدرک دیپلم، کارت معافیت یا پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه است و داوطلبان برای ثبت نام تا ۲۲ فروردین فرصت دارند.

 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره  دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و  روستا به صورت همزمان در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد خبر 1043499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha