تامین امنیت به مشارکت همگانی نیاز دارد/ وجود سازگار و همراهی مردم با نظام

سردار سرتیپ میرحیدری با اشاره به تامین امنیت به عنوان یک وظیفه فراسازمانی گفت: تامین امنیت به مشارکت همگانی مردم و همکاری دستگاه های امنیتی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری» در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه اصفهان در محل معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان به اقدامات و دغدغه های پلیس در تامین آرامش و امنیت عمومی جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: این موضوع مهم و زیرساختی متشکل از مجموعه از همکاری های بین دستگاهی و همکاری مردم است که البته پلیس نوک پیکان این جریان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: تامین امنیت به عنوان یک وظیفه فراسازمانی است و تحقق این مقوله مهم  به مشارکت همگانی مردم و همکاری دستگاه های امنیتی نیاز دارد تا اینکه شاهد وجود چنین ظرفیت و نعمتی باشیم.

 

وی با بیان اینکه پلیس سعی کرده با توسعه زیرساخت ها، توانمندسازی نیرو ها و ریشه یابی مشکلات جرایم را کاهش و امنیت را افزایش دهد، تصریح کرد: در سال گذشته ضریب امنیت عمومی کلانشهر اصفهان افزایش یافته و سهم وقوع جرم این دیار از 67 درصد در گذشته به کمتر از 50 درصد رسیده که تلاش و تدابیر پلیس و افزایش آگاهی و همکاری مردم در این خصوص موثر بوده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه تعامل و همکاری رسانه ها برای آگاهی بخشی به مردم و همچنین بیان نقاط ضعف یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: تعامل خبرنگاران با معاونت اجتماعی، پلیس های تخصصی و کلانتری ها لازم و پلیس در چنین شرایطی قادر به توسعه امنیت عمومی خواهد بود.

 

*افزایش کشفیات و کاهش جرایم در نوروز 1400

 

وی با اشاره به ماموریت ها و اقدامات پلیس در نوروز امسال برای افزایش ضریب امنیت استان اصفهان گفت: نزدیک به 170 درصد دستگیری مجرمین و متخلفین نوروز امسال افزایش یافته و معتادین مواد مخدر که موجب بروز مشکلاتی برای جامعه می شدند دستگیر و تحویل کمپ های اعتیاد و دیگر مراکز نگهداری شده و امیدواریم با همکاری سایر نهادها آنان پس از فروردین مجدد در جامعه رها نشوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: میزان وقوع سرقت در بسیاری از موارد از جمله احشام، خودرو، درون خودرو، طلافروشی و بانک ها کاهش داشته که در خصوص سرقت احشام 50درصد، لوازم داخل خودرو 28 درصد، سرقت خشن 57 درصد کاهش و هیچ گونه سرقت بانک و طلافروشی نداشته ایم.

وی اضافه کرد: حضور به موقع پلیس و همکاری مردم موجب کشف بسیاری از سرقت ها در محل شد که این موضوع در مقایسه با سال قبل 200 درصد افزایش داشته و مردم به اموال خود رسیدند.

 

*مدیریت و کنترل حضور مسافران در شهرها

 

رئیس پلیس استان اصفهان با اشاره به اینکه ماموران پلیس راه ورودی شهرها را کنترل می کردند، اظهارداشت: روزانه به طور متوسط به 2 هزار و 500 خودرو در محل ورودی استان تذکر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داده اند و هزار و 200 خودرو را نیز به صورت متوسط روزانه به مبدا خود باز می گردانده و مانع از حضور آن ها در استان به دلیل شرایط خاص بهداشتی می شدند.

 

وی یادآورشد: روزانه 90 خودرو نیز که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده توسط پلیس اعمال قانون می شدند که این همکاری برای بازگردادند و کنترل تردد خودروها با ستاد کرونا نیز همچنان ادامه دارد تا شرایط بهبود پیدا کند.

 

*کشف مواد مخدر و افزایش شاخص های امنیت در سال 99

 

میرحیدری در بخشی از این کنفرانس مطبوعاتی به کشف 50 تن مواد مخدر در سال گذشته توسط پلیس اشاره کرد و اذعان داشت: این دسته از اقدامات در مقایسه با سال 98 رشد 19 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه شاهد کاهش سرقت و همچنین افزایش کشفیات اموال مسروقه مردم بوده ایم، خاطرنشان کرد: سرقت منزل و اماکن به همکاری مردم برای مدیریت این موضوع و کاهش فرصت برای سارقان نیاز دارد که اگر شهروندان نسبت به ترددهای مشکوک، حفظ اموال خود توجه داشته باشند شاهد کاهش این دسته از جرایم نیز خواهیم بود.

 

سردار میرحیدری به سرقت های خرد نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی ضایعاتی ها و کنترل جمع آوری آن ها به این موضوع کمک خواهد کرد از این جهت در قرارگاه پیشگیری از سرقت تصمیم بر ساماندهی مراکز خرید ضایعات در استان شده تا این وضع را مدیریت شود و پلیس راه و پلیس راهنمایی رانندگی خودروهای فاقد مجوز جابه جایی ضایعات را متوقف می کنند.

 

وی در خصوص مدیریت گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: از روزهای اول بروز این چالش در استان اصفهان موضوع مدیریت انتقال گوشت سفید توسط پلیس آغاز شد تا این مقوله در استان مدیریت شود و در این راستا 78 دستگاه خودرو انتقال مرغ زنده و کشتار شده توقیف و به دستگاه های متولی به جهاد کشاورزی تحویل داده شد تا در مسیر خود استفاده شود.

 

*مردم با مشکلات کشور سازگارند اما مسئولان باید چاره اندیشی کنند

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار شبستان در خصوص ریشه یابی بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه گفت: نشست های مشترک همکاری و تعامل برای علت یابی بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات با نهادهای مختلف توسط پلیس انجام شده که دستاوردهای زیادی نیز مثل کاهش جرم، آگاه سازی، رفع بسیاری از تخلفات و هم افزایی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه باید قدر همکاری و تعامل مردم با مسئولان را بدانیم و مشکلات جامعه را رفع کنیم، تصریح کرد: مردم با مشکلات کشور سازگارند اما مسئولان باید چاره اندیشی کنند چرا که برخی از کم کاری و ناکارآمدی های کارکنان و مسئولان اداری موجب بروز معضلاتی شده که باید تدبیر شود و رضایتمندی افزایش پیدا کند.

کد خبر 1043527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha