جزئیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در مجلس در حال بررسی است

شکریه با بیان اینکه اصناف با بیش از ۹ میلیون اشتغال پرچم‌دار بزرگ اشتغال در کشور هستند گفت: جزئیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جلال‌الدین محمد شکریه» شب گذشته (سه شنبه، ۱۷ فروردین) در جمع خبرنگاران اهمیت طرح اصلاح قانون نظام صنفی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جزئیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و پس از اتمام این فرآیند به صحن علنی آورده می‌شود.

 

نایب رییس اتاق اصناف کشور ضرورت اختصاص بخشی از منابع دولت و سیستم بانکی به تولید و اشتغال حوزه اصناف را ضروری خواند و با تاکید بر اینکه اصناف با بیش از 9 میلیون اشتغال پرچم‌دار بزرگ اشتغال در کشور هستند افزود: خانواده بزرگ اصناف در حالی تولید اشتغال می‌کند که برای این کار هیچ حمایتی از طرف دولت دریافت نکرده است.

 

شکریه لزوم همکاری لازم دولت جدید با اصناف کشور و بخش خصوصی را با هدف تولید اشتغال هر چه بیشتر در کشور و تحقق شعار"تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" خواستار شد و اذعان کرد: از آن‌جا که موضوع اشتغال به معنی تولید امنیت در کشور است بنابراین رسالتی خطیر بر دوش اصناف سراسر کشور قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه اتاق اصناف کشور برای سال 1400 برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد یکی از این برنامه‌ها را ورود به حوزه تنظیم بازار خواند و یادآور شد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی 15 گروه شغلی باید به صندوق‌های فروشگاهی مجهز شده و کد خود را در سامانه بارگذاری کنند بنابراین این موضوع توسط اتاق اصناف پیگیری می‌شود.

 

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان شیوع ویروس کرونا در کشور و خسارات و آسیب‌های اقتصادی، مالی و معنوی متعددی که از این بابت متوجه اصناف شد را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از دولت انتظار داشتیم به نحو بهینه‌ای از اصناف حمایت کند اما طرح پرداخت تسهیلات کرونایی به هیچ عنوان و به دلایل مختلف مورد رضایت اصناف قرار نگرفت.

 

شکریه حمایت از اصناف در حوزه‌هایی مانند نظام تامین اجتماعی و یا اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به آنان را بهترین راهکار در شرایط کنونی که با شیوع ویروس کرونا مواجهیم دانست و خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی هیچ بار مالی برای دولت ایجاد نمی‌کنند اما در عوض بیشترین اشتغال ایجاد شده در کشور توسط آنان رقم می‌خورد.

کد خبر 1043582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha