موفقیت‌های هسته‌ای نماد مقاومت مردم است

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی موفقیت‌های هسته‌ای ایران را نماد مقاومت مردم و تلاش متخصصان این حوزه دانست و گفت: روز ملی «فناوری هسته‌ای» در حقیقت روز مقاومت است.

به گزارش خبرگزایر شبستان، محمودرضا آقامیری، رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای با برنامه «صبح و گفتگو» مصاحبه تلفنی کرد.

آقامیری گفت: ما یک زمانی درگیر جنگ تحمیلی بودیم و همه جوانان و فرماندهان زندگی خود را فدای مردم کردند و در حقیقت هر جا که پای حقی مطرح باشد مردم مقاومت می‌کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که امروز به کشور ما فشار وارد می‌کند و مردم را به ناحق اذیت می‌کند سلب حقوق بین المللی از ماست.

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: «حقوق هسته ای» از جمله این حقوق بود که تقریباً تمام جهان تصمیم گرفته بودند ایران از این تکنولوژی استفاده نکند اما ما تلاش‌ها را ادامه دادیم و زمانی که قله آن را فتح کردیم و منحنی ما به نقطه ثبات رسید روزی بود که ایران توانست اولین حجم مواد غنی سازی شده را با دست خود تولید کند.

آقامیری این موفقیت‌های هسته‌ای را نماد مقاومت مردم و تلاش متخصصان این حوزه دانست و گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای در حقیقت روز مقاومت است چراکه با وجود همه فشارها، تهدیدها، تحریم‌ها و ترورها اما روی پای خودمان ایستادیم و امروز ایران در این حوزه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات صاحب نظر است و حرف برای گرفتن دارد.

وی درمورد جایگاه علمی آینده کشور در حوزه فناوری هسته‌ای اظهارکرد: ما در بحث تکنولوژی‌های نوین هر روز شاهد فضای جدیدی در جهان هستیم و اگر زیربنای علمی قوی در کشور نداشته باشیم صرفاً یک مصرف کننده خواهیم بود.

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر ما طی 25 سال اخیر به بحث بنیان‌ها و پایه‌های علمی ورود نمی‌کردیم قطعاً در تکنولوژی‌های نوین نیز جایگاهی را برای خودمان متصور نبودیم اما الان به نقطه‌ای رسیدیم که در کنار پیشرفت‌ها فعالیت‌های صنعتی مرتبط با آن را هم ادامه می‌دهیم.

آقامیری با اشاره به خودکفایی ایران از نظر تأمین نیروی انسانی داخلی در این حوزه گفت: ما در این زمینه به اندازه‌ای قوی شدیم که قدرت صادرات نیروی انسانی به کشورهای دنیا را هم داریم.

وی افزود: ما از نظر طراحی تجهیزات سوخت کاربردی و کدهای هسته‌ای نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم و الان هم جوانانی داریم که توانایی نوشتن و استفاده از کدهای هسته‌ای را دارند.

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد: اگر کشورهای همسایه و مسلمان ما به توانایی هسته‌ای دست پیدا کنند در حقیقت به معنای توانایی هسته‌ای کل جهان اسلام است اما غربی‌ها می‌خواهند مدیریت فناوری هسته‌ای را در دست بگیرند.

آقامیری عنوان کرد: ایران آمادگی خود را برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری هسته‌ای برای کشورهای همسایه اعلام کرده است.

کد خبر 1043685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha