برملا شدن دروغ آل خلیفه درباره شهادت فعال مدنی بحرینی

فعالان و مبارزان بحرینی شهادت «عباس حسن علی مال الله» را در نتیجه بی توجهی مقامات زندان مرکزی جو و سهل انگاری عمدی پزشکی دانستند، اما آل خلیفه تلاش دارد با دروغ پراکنی خود را بی تقصیر جلوه دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، «عباس حسن علی مال الله» زندانی سیاسی بحرینی به دلیل اهمال و بی توجهی عمدی پزشکی و نبود مراقبت های بهداشتی و پزشکی در زندان مرکزی جو در منامه به شهادت رسید.

 

شهادت عباس حسن علی مال الله درحالی رخ داده است که وزارت کشور بحرین مدعی شد که وی با مرگ طبیعی و در نتیجه سکته قلبی فوت کرده است.

 

این ادعا درحالی است که فعالان شبکه های اجتماعی نوار صوتی را از یکی از زندانیان زندان جو منتشر کرده اند و در آن تاکید شده است که عباس مال الله به دلیل سهل انگاری پزشکی به شهادت رسیده است.

 

وی در این نوار صوتی که صدای درهای سلول ها به همراه فریاد الله شنیده می شد، گفت: زندانیان در اعتراض به شهادت عباس مال الله در زندان مرکزی جو درها را به هم می کوبند.

 

وی افزود: شهید مال الله از ترکش هایی که در نتیجه شلیک گلوله توسط نیروهای آل خلیفه در بدنش وجود داشت، رنج می برد. وی همچنین از آغاز بازداشت تا روز شهادتش با بیماری های پوستی دست و پنجه نرم می کرد.

 

منابع آگاه اعلام کرد: زندان مرکزی جو پس از تایید خبر شهادت عباس مال الله در سلولش شاهد آشفتگی است، وی قربانی شکنجه و بی توجهی پزشکی شده است.

 

احزاب و گروه های مخالف آل خلیفه از جمله جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین  اعلام کردند:  عباس مال الله به دلیل امتناع نیروهای امینتی در ارایه کمک های پزشکی به وی به شهادت رسید.

 

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: مال الله درحالی که نمی توانست نفس بکشد و صحبت کند، به قلب خود اشاره کرد و سایر زندانیان برای خدمات اورژانس درخواست کمک کردند،اما زندانبانان به بهانه نداشتن مجوز از مقامات بالاتر از این کمک به وی امتناع کردند. این مسئله منجر به وخامت وضعیت جسمی وی شد. هنگامی زندانبانان وارد عمل شدند که زمان از دست رفته بود و این زندانی هنگام انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

کد خبر 1043709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha