تداوم طرح مواسات با توزیع ۱۲۰۰ بسته غذایی  با محوریت کانون های مساجد/ طرح فهمای ۲ با قوت در ایلام اجرا می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه در هفته آینده ۱۲۰۰بسته غذایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بین نیازمندان مناطق محروم و روستایی استان توزیع می شود، گفت: طرح تکریم مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان به همت کانون های مساجد اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد  هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز(۱۸ فروردین) در دیدار با مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا چه در سال گذشته و چه امسال، بیشتر برنامه های و فعالیت های فرهنگی را به سمت و سوی فضای مجازی سوق داده است، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری نیز در همین راستا، با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، فعالیت های گسترده ای در حوزه فضای مجازی و بهره گیری زا شبکه های اجتماعی داشته اند.

 

 حجت الاسلام « علی چراغی پور»  با بیان اینکه مهم ترین  برنامه سال گذشته در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اجرای طرح ملی ایران قوی بوده است، افزود:  اجرای این طرح و همچنین طرح ملی فهما، مزیت های بسیار خوبی در حوزه ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام داشته است.

 

وی با اشاره به  اجرای هدفمند و بسیار خوب طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های مساجد استان، بیان کرد: در سال گذشته کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سعی و تلاش خود را به کار بردند که در فضای رقابتی سالم با سایر کانون های مساجد کشور رقابت سازنده ای داشته باشند و خوشبختانه  چند کانون استان توانستند  حائز رتبه برتر در اجرای این طرح در کشور شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه نتایج نهایی طرح ملی ایران قوی در هفته اول ماه مبارک رمضان اعلام می شود، یادآور شد: طرح ملی فهمای۲ نیز در سال جاری در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود که در این طرح هم مانند  سال گذشته و بلکه قوی تر، کانون های مساجد برنامه های و فعالیت های خود را به ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان را در سامانه بچه های مسجد ثبت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام چراغی پور  با اشاره به اینکه برنامه و فعالیت های کانون های مساجد استان در سال جاری بر اساس سیاست ها و دستورالعمل های ایلاغی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خواهد بود، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و در دوشنبه هفته بعد، مراسم غبارروبی مساجد به همت این ستاد در مرکز استان برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: طرح تکریم مساجد علی رغم شیوع کرونا، با حضور محدود و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در قالب غبار روبی مساجد در سطح کانون های مساجد اجرا می شود و  هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه با اشاره به تداوم طرح مواسات و رزمایش کمک های مومنانه در سطح کانون ها در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد:  در هفته آینده ۱۲۰۰بسته غذایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بین نیازمندان مناطق محروم و روستایی استان که از قبل توسط کانون های مساجد استان شناسایی شده اند، توزیع می شود.

 

وی با اشاره به توزیع کتاب های تفسیر قرآن کریم در بین ائمه جماعات مساجد استان، گفت:  در حال حاضر بسیاری از کانون های فرهنگی و هنری در فضای مجازی گروه ها و کانال های مذهبی و دینی تشکیل داده اند که ائمه جماعات و روحانیون فعال در کانون های مساجد طریق فضای مجازی با توجه به شرایط شیوع کرونا، برنامه تفسیر قران کریم را رد ایام ماه مبارک انجام خواهند داد.

 

چراغی پور  با تاکید بر اینکه هماهنگی های لازم با روحانیون طرح هجرت و اعزامی از قم در راستای اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان انجام شده است، یادآور شد: برگزاری مراسم تحلیل از روحانیون فعال کانون های مساجد، برگزاری محافل انس با قرآن بر اساس دستورالعمل های بهداشتی در مناطق کم خطر و سفید، اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی کانون های مساجد و اجرای برنامه های متناسب با ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های این ستاد در استان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در پایان با تقدیر از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اجرای برنامه های کانون های مساچد استان، خاطرنشان کرد: نشست های توجیهی در فضای مجازی برای مدیران و رابطان کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای ممنوعیت هر گونه تبلیغ و بهره گیری از امکانات کانون ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برگزار شده است.

 

گفتنی است در این دیدار مقرر شد که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،  کتابخانه های عمومی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در سال جاری با اهدای کتاب به تازه های نشر و همچنین کتاب های مرجع تجهیز شوند.

 

کد خبر 1043715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha