جذب جوانان و نوجوانان به مسجد مهمترین هدف فعالیت های کانون مسجد است

مدیر کانون ذوالفقار یزد با اشاره به فعالیت های کانون گفت: مهمترین اولویت و هدف ما در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری، جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.

خبرگزاری شبستان- یزد؛

طرح ملی فهما به عنوان یکی از طرح های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است که تاکنون در دو مرحله برگزار شده است و در سال 98 و 99 به عنوان گامی در جهت ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد بود.

نخستین دوره این طرح به صورت کشوری و با حضور بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری و دومین دوره آن نیز با عنوان  طرح ملی « ایران قوی» برگزار شد.

ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد نیز همگام با کانون های مساجد کشور توانست در دو مرحله از این رویداد ملی فعالیت کند و رتبه های کشوری را به خود اختصاص دهد.

کانون ذوالفقار یزد به عنوان یکی از کانون های برتر در استان و شهر یزد بود که در طرح ملی ایران قوی توانست فعالیت های خود را ثبت کند و در رتبه هشتم این طرح در استان یزد قرار گیرد.

حمیده دهقانی، مسئول کانون ذوالفقار مسجد امام علی (ع) یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: طرح ملی فهما به عنوان یکی از نقاط قوت فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بود که خوشبختانه برای دومین سال برگزار شد.

وی افزود: در این طرح شاهد ثبت فعالیت های کانون ها و معرفی کانون های کشور بودیم که همین امر باعث شد تا ما بهتر بتوانیم الگوگیری کرده و فعالیت های کانون را گسترش دهیم.

مسئول کانون ذوالفقار با اشاره به فعالیت های کانون ادامه داد: فعالیت های کانون بیشتر در جنبه های فرهنگی و هنری برگزار شد و در کنار مراسم های منسبتی و مذهبی، فعالیت های فرهنگی مانند کتابخوانی، برگزاری کلاس های آموزشی و ... را دنبال کردیم.

دهقانی ادامه داد: تمامی فعالیت های کانون با هدف ارتقای سطح فرهنگ محله و منطقه و همچنین آشنای و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد دنبال می شود.

وی گفت: ما برای جذب جوانان سعی کردیم برنامه های متنوعی را برنامه ریزی کنیم که برگزاری مسابقات به همراه جوایز ارزنده، ایجاد کتابخانه و سالن مطالعه، ایجاد مکان ورزشی  از جمله این اقدامات بوده است.

مسئول کانون ذوالفقار با اشاره به میزان آشنایی مردم با کانون های مساجد بیان کرد: متاسفانه مردم کمتر با فعالیت های کانون آشنایی دارند اما ما سعی کرده ایم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به نوعی خانواده ها را جذب به مساجد کرده و با فعالیت های کانون آشنا کنیم.

دهقانی ادامه داد: ما در سال جدید برنامه های خود را نیز در جهت جذب جوانان و نوجوانان متمرکز کرده ایم و سعی داریم با تدارک برنامه های مختلف برای سنین گوناگون در این مسیر حرکت کنیم.

وی گفت: ما برای ادامه فعالیت های کانون نیازمند همکاری و همفکری مسئولان و مدیران هستیم و امیدواریم با حمایت های مادی و معنوی  بتوانیم در این مسیر مصمم حرکت کنیم.

مسئول کانون ذوالفقار بیان کرد: در مسجد تشکل بسیج و کانون فعالیت دارند و در این راستا سعی کرده ایم تا همکاری خوبی را با هم داشته باشیم زیرا از این طریق می توانیم بسیاری از مردم محل را با محوریت مسجد با این مکان مذهبی جذب کنیم.

 

تعدادی از تصاویر فعالیت های کانون

دیدار با خانواده شهدا

همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی

طرح نهج البلاغه خوانی

اهدای هدیه

کد خبر 1043736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha