۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با بستری شدن ۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۲۱ بیمار دارای علایم کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیداحمد هاشمی» عصر امروز چهارشنبه اعلام کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تاظهر امروز 18 فروردین ماه، هیچ آماری از فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان طی 24 ساعته گذشته ثبت نشده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با بستری شدن 61 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 221 بیمار دارای علایم بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای انجام شده، متاسفانه شاهد تجمعات مردم در خیابان ها و مغازه ها هستیم که در این بین برخی افراد ماسک ندارند و این درحالی است که آمار مبتلایان رو به افزایش است.

 

دکتر هاشمی در خصوص کرونای انگلیسی اظهارداشت: این ویروس از فردی به فرد دیگر جهش پیدا کرده و ژنتیک آن تغییر می کند همچنین رفتار این ویروس با انسان به گونه ای است که علائم بیماری را در افراد مختلف تغییر داده و نحوه و شدت انتقال و حتی مرگ و میر را افزایش می دهد.

 

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج نارنجی و شهرستان های مانه و سملقان و راز وجرگلان زرد اعلام شد.

 

 

کد خبر 1043779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha