سالانه ۱۰۰ کتابخانه به کتابخانه های کشور اضافه شده است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه ها از سال ۹۳ سالانه بیش از ۱۰۰ کتابخانه جدید به کتابخانه های کشور اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ "علیرضا مختارپور" روز چهارشنبه 18 فروردین ماه در آیین بهره برداری از کتابخانه مرکزی اندیشه شیروان اظهار داشت: کتابخانه های مزبور به دلیل فرسودگی، سیل، زلزله و غیره  اضافه شده که تلاش برای نوسازی کتابخانه ها ادامه دارد.

 

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: اگر هر بودجه ای از بخش فرهنگ کم شود باید برای آسیب های اجتماعی پرداخت شود، کمترین رشد بودجه را نهاد کتابخانه ها داشته است که در سال جاری کتابخانه های مرکزی دیگری در فهرست تکمیل قرار دارد.

 

 

مختارپور افزود: در ایام کرونا در مناطق زرد و نارنجی پیک کتاب با رعایت پروتکل های بهداشتی برای اعضا ارسال شده است زیرا آنچه که می ماند چیزی است که برای مردم نفع داشته باشد و هر چه برای مردم نفع نداشته باشد از بین می رود.

 

 

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم گفت: سهم استان خراسان شمالی در تکمیل کتابخانه های نیمه تمام از کشور بالاتر بوده است.

 

 

"مهدی رمضانی" با بیان اینکه این استان از جمله استان های موفق در سرانه کتابخانه ها است، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید 20 باب کتابخانه در این استان احداث شده که کتابخانه مرکزی شیروان اولین کتابخانه استان است که هزار و 800 پایگاه اطلاعاتی از سراسر دنیا را دارد.

 

 

وی گفت: با تکمیل این کتابخانه، شیروان رشد 125 درصدی افزایش سرانه و رشد 270 درصدی فضای کتابخانه را خواهد داشت.

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی هم گفت: امروز کتابخوانی و علم آموزی یک واجب دینی است که باید سنت کتابخوانی در جامعه رایج شو زیرا که کتاب حافظه بشریت است و کتابخانه نماد رشد فکری و فرهنگی است.

 

 

"علی بیگ زاده" اظهار داشت: توسعه هر کشور در گرو توسعه کتابخانه های آن است که ساخت این مراکز سرمایه گذاری است زیرا که به توجه دانش،خلاقیت، نوآوری و تفکر می طلبد.

 

 

وی گفت: در دولت تدبیر و امید 20 باب کتابخانه در استان احداث شده که رشد چهار برابری نسبت به میانگین کشوری است و اینک 72 باب کتابخانه با 840 هزار جلد کتاب و 50 هزار نفر عضو در استان موجود است که این خود نشان از بلوغ و بالندگی مردم استان است.

 

 

بیگ زاده افزود: چهار باب کتابخانه دیگر در استان به افتتاح خواهد رسید که طی دو سال اخیر در روستاهای استان کتابخانه احداث خوبی داشته و در سال های اخیر 40 درصد کارکنان کتابخانه جذب شده اند.

 

 

 

 

کد خبر 1043808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha