لزوم اجرایی کردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان/ مصوبات کاغذی چاره کار نیست

شهرستان دهلران در ایام نوروز قرمز اعلام شد، تنها چند روز بعد شهرستان آبدانان نیز به شهرهای قرمز استان اضافه شد و در این روزها اکثر شهرهای استان قرمز شدند که شرایط مبتلایان به کرونا در شهرستان آبدانان بسیار نگران کننده است.

خبرگزاری شبستان - ایلام، مجتبی کاور: تا قبل از تعطیلات پایانی  سال همه چیز تحت کنترل بود و مردم با گذشت یک سال از ویروس  کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی، امورات زندگی خود را در سایه کرونا دنبال می کردند، هرچند ویروس کرونا سفره های مردم را از آنچه که بود کوچکتر کرد ولی مردم با شرایط کنار آمده بودند تا شاید با تدبیر از سوی مسئولان در راستای واکسینه شدن عمومی در کشور همچون دیگر کشورها فراهم شود.

 

با شروع شدن تعطیلات نوروزی، عادی انگاری مسئولان در بحث کنترل ها و اکتفا به مصوبات کاعذی و توصیه ها، سبب شد،  همه مردم با برنامه ریزی از شهرهای خود برای دید بازدیدهای خانوادگی و سفرها نورزی خارج شوند، در میانه راه وقتی روزانه آمار بستری ها و مبتلایان افزایش پیدا کرد، تازه مسئولان تصمیم گیر به خود آمدند که با ساده انگاری و اکتفا به توصیه ها امور کنترل کرونا از دست آن ها خارج شده است و تمام بیمارستان ها در شهر های کشور پذیرایی بیماران کرونایی شده است به طوری که برابر آمار رسمی مسئولان اکثر استان های کشور قرمز شد و کنترل این ویروس از دست آنها خارج شده است.

 

متاسفانه شرایط و ساده انگاری مسئولان تا جایی پیش رفته بود که مردم نیز حتی به توصیه و جریمه هایی که مسئولان در نظر گرفته بودند، توجهی نکردند و مسیر خود را برای ادامه سفر هموار می دیدند، در استان ایلام شهرستان دهلران در ایام نوروز قرمز اعلام شد، تنها چند روز بعد شهرستان آبدانان نیز به شهرهای قرمز استان اضافه شد و در این روزها نیز اکثر شهرهای استان قرمز شدند که شرایط  مبتلایان به کرونا در شهرستان آبدانان بسیار نگران کننده شده است چرا که برابر آخرین آمار ارائه شده مسئولان دانشگاه علوم پزشکی 161 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند، برای بررسی آخرین وضعیت کرونا این شهرستان گفت و گویی با مسئولان داشته ایم.

 

از صد در صد تست های گرفته شده از ابتدای سال تا کنون 64درصد مثبت بوده است

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: مهم ‌ترین دلیل افزایش میزان بستری و فوتی کرونا در این شهرستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دور همی های خانوادگی در ایام نوروز و شرکت در مراسمات عزا و عروسی با وجود ممنوع بودن است.

 

«سیروس مرادحاصلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: بیش از 64 درصد تست هایی که از ابتدای سال تاکنون در شهرستان آبدانان گرفته شده  مثبت بوده است و در حال حاضر تحت های بستری در بیمارستان تکمیل هستند.

 

وی گفت: در صورت تکمیل ظرفیت و افزایش مبتلایان برابر هماهنگی های لازم بیماران به شهرستان های  همجوار اعزام خواهند شد و برابر بررسی های صورت گرفته است، خوشبختانه اکثر کسانی که بستری می شوند شرایط حاد تنفسی ندارند و تنها چند مورد در شهرستان وجود داشت که به مرکز استان اعزام شدند.

پیام فرماندار آبدانان بمناسبت فرا رسیدن ایام محرم

 

فرماندار آبدانان در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد بیمارستان صحرایی در دستور کار ستاد کرونا شهرستان قرار دارد یا نه، ابراز کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و اگر شرایط مبتلایان افزیش پیدا کند ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان در دستور  کار قرار خواهد گرفت.

 

 رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبدانان، روند صعودی مبتلا شدن به کرونا در بین شهروندان این شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و افزود: بر اساس مصوبات ستاد کرونا فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و در این راستا نیز اصناف شهرستان همکاری بسیار خوبی با ستاد کرونا داشتند که جای تقدیر دارد.

 

حاصلی گفت: تمام ورودی و خروجی شهرستان تحت کنترل است و محدودیت ها به شدت اعمال می شود و در این راستا نیز بیش از 250واحد صنفی که  توجهی به مصوبات ستاد کرونا نداشتند، پلمپ شدند.

 

 فرماندار آبدانان یادآور شد: با محدودیت های اعمال شده در شهرستان انتظار داریم مردم در مراسمات عزا و عروسی شرکت نکنند تا شاهد سیر نزولی مبتلایان در شهرستان باشیم.

 

وی گفت: خوشبختانه  همه اعضای ستاد کرونا در شهرستان پای کار هستند و در دو نوبت صبح و عصر بازرسان شرایط و وضعیت شهرستان را در راستای اجرای مصوبات کنترل می کنند و با متخلفین برابر  قانون برخود خواهند کرد.

 

شهروندان برای مایحتاج ضروری از منازل خارج شوند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: با توجه به قدرت انتشار ویروس کرونای انگلیسی در شهرستان، شهروندان فقط برای تهیه مایحتاج ضروری از منازل خارج شوند.

 

«سامان رشیدی» در گفت گو با خبرنگار  شبستان اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان آبدانان تکمیل شده است.

آبدانان در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت - ایرنا

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کووید 19 تا کنون ۲ هزار و 776نفر از شهروندان آبدانان به کرونا مبتلا شده اند و از ابتدای سال تاکنون از هر 100مورد تست کرونا 64مورد مثبت بوده است به طوری که امروز این شهرستان تعداد 161نفر مبتلا ویک فوتی داشته است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان عادی انگاری را بزرگ ترین مشکل  در مواجه با کرونا دانست و خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم از عادی انگاری پرهیز و بیش از گذشته با توجه به شرایط قرمز شهرستان در رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دوری از دورهمی های خانوادگی و تجمعات علاوه بر سلامتی خود به کادر درمان کمک کنند.

 

افزایش مبتلایان به کوید جهش یافته انگلیسی در شهرستان نگران کننده است

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان آبدانان گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری سبب شده که شرایط در شهرستان آبدانان به حالت قرمز تغییر کند.

 

«حسین فتحی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: متاسفانه روند ورودی بیماران مبتلا به کرونا  انگلیسی به بیمارستان آبدانان زیاد شده است.

 

وی اظهار کرد: در ایام تعطیلات مردم با ساده انگاری و برپایی چادر در طبیعت و دروهمی های خانوادگی و شرکت در مراسمات عروسی و عزا بدون توجه به هشدار مسئولان وضعیت را به گونه ای تغییر دادند که در شرایط کنونی مکانی برای بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان نیست.

 

فتحی زاده ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی و افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان، بخش ایزوله کرونا ظرفیت به 30افزایش یافته است.

 

وی گفت: با توجه به افزایش بار بیماری و طولانی شدن پاندمی کرونا، همکاران کادر درمان در شرایط سختی به سر می برند و انتظار داریم شهروندان پروتکل های بهداشتی را جدی تر از گذشته رعایت کرده و به کادر درمان کمک کنند.

 

لزوم توجه مسئولان به شهرستان آبدانان

عضو شورای اسلامی شهر آبدانان گفت: باتوجه به افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان، مسئولان استانی  به وضعیت پیش آمده توجه جدی داشته باشند.

 

 «سید حرمت الله موسوی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: شیوع موج چهارم در شهرستان آبدانان بسیار نگران کننده است چرا که روزانه بیش از ۲۰۰ شهروند دچار کرونا می شوند و شاهد فوت برخی شهروندان بر اثر این ویروس هستیم.كمبود اعتبار كاستي اصلي شهر و شهرداري آبدانان است - ایرنا

 

این پیشکسوت رسانه در استان یادآور شد: تنها بیمارستان آبدانان مملو از مبتلایان به کرونا است و همین امر سبب شده ظرفیت پذیرش  بیمارستان در بخش ایزوله تکمیل شود.

 

وی به نبود پزشک متخصص عفونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: نبود امکانات زیرساختی، کمبود برخی داروهای مورد نیاز، گرانی سرسام آور بعضی دیگر از داروهای ضروری، خستگی پزشکان و پرستاران، ابتلای تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان، فقدان فضاهای فیزیکی برای بستری بیماران‌ روزانه این شهرستان محروم را با مشکل و معضل جدی مواجه کرده است به طوریکه اگر این روند ادامه یابد به زودی شاهد فاجعه‌ بزرگ انسانی در آبدانان خواهیم بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر آبدانان گفت: از متولیان امر به خصوص استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی تقاضا داریم قبل از اینکه شرایط موجود از دست مسئولان خارج شود، باحضور در منطقه و گسیل امکانات مورد نیاز به داد مردم مظلوم و ی پناه این دیار مظلوم برسند.

 

گفتنی است، بر اساس رنگ بندی های اعلام شده ۸ شهرستان استان ایلام در حال حاضر در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و با ادامه این روند به طور قطع کل استان در وضعیت قرمز کرونا قرار می گیرد که نیاز است مسئولان استانی با اجرایی کردن مصوبات پای کار باشند چرا که کمبود امکانات تشخیصی در برخی از شهرستان ها و خستگی کادر درمان باتوجه به افزایش مبتلایان زنگ خطر برای استان ایلام است.

کد خبر 1043835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha