مسجد پایگاه اجتماعی اسلام و نهاد هویت دینی مسلمانان است

حجت الاسلام جاسمی، گفت: اهمیت مسجد در اسلام بدان زیاد تأکید شده در صدر اسلام اولین اقدام پیامبر اکرم(ص) در مدینه و در آغاز تشکیل حکومت اسلامی بنای مسجد قبا بود و به همین خاطر مسجد پایگاه اجتماعی اسلام و نهاد هویت دینی مسلمانان است.

حجت الاسلام سید جواد جاسمی رئیس اوقاف و امورخیریه ناحیه ۱ کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی محصول مبارکی از چشمه مساجد و مجاهدت های عالمان و روحانیون در این عرصه بود هدایت مردم «وحدت امت اسلامی» روشنگری و در نهایت پیروی انقلاب اسلامی در مساجد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: مسجد به عنوان مکانی که تنها محل عبادت است نباید نگاه کرد. بلکه مسجد پایگاه مبارزات سیاسی، اجتماعی،  دانشگاه عمومی مسلمانان و محل تعلیم و تربیت" محل تصمیم گیری و قضاوت مرکز فرماندهی نیروهای انقلابی از آن باید نام برد.

 

حجت الاسلام جاسمی با اشاره به بحث انتخابات و باتوجه به اینکه مساجد مهمترین محل حضور توده های مردمی هستند افزود: مساجد می توانند نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند لذا با اشاعه منویات مقام معظم رهبری توسط کارگزاران مسجد و تقویت روحیه انقلابی و ولایت مداری در بین عامه مردم به ویژه نسل جوان و با بصیرت افزایی ، میزان حضور مردم در این عرصه مهم داخلی و بین‌المللی را افزایش دهند. البته طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید مسجد را مسجد نگهداریم.

 


رئیس اوقاف و امورخیریه ناحیه ۱ کرمانشاه اظهار کرد: حفظ مکانت والا و قدسی مساجد و بینش ائمه جماعت و باحفظ رسمیت شناختن همه سلایق ، می بایست مبین و مفسر منویات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات باشند. تا عامه مردم مسجد و امام مسجد را مأمن و مایه آرامش روحی و معنوی خود بدانند.

 

وی در پایان گفت: از بروز هرگونه تنش میان مومنین و شکستن حرمت ها اجتناب شود ، که این از بصیرت خدمتگزاران مسجد و در رأس آنها امام جماعت مسجد می باشد. و باید همگی این اصل جمله مقام معظم رهبری را بپذیریم «رای به هر نامزدی ، رای به جمهوری اسلامی است »

کد خبر 1043906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha